View previous topic :: View next topic |
Direc3D vs. OpenGL |
OpenGL! OpenGL! OpenGL! |
|
45% |
[ 5 ] |
Hmm, mani laikam pakjer Direct3D |
|
54% |
[ 6 ] |
|
Total Votes : 11 |
|
Author |
Message |
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Aug 04, 2004 5:25 pm Post subject: Direct3D vs. OpenGL |
|
Mosh salidzinasim? Es varu izteikt savas domas:
OpenGL:
Labs - jo iet uz daudzam platformam,viegls
Slikts - uz windows ir lenaks ka DirectX
Direct3D
Labs - izcila grafika (aizgajusi daudz talak par OpenGL), visadi sheideri, kurus openGL'aa dabuut ir gruutaak, vieglaka 3d failu un teksturu ieladeshana.
Slikts - viena platforma, sarezgjiits
Ja TU neesi parak aizravies ar indago, tad palbo vai kauko pieliec shitam visam (ir vel daudz ko pielikt) |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Wed Aug 04, 2004 5:36 pm Post subject: |
|
Sarezgiits un viegls? Nedomaaju ka taadaa zinjaa ir iipasha starpiiba.
Quote: |
Slikts - uz windows ir lenaks ka DirectX
|
Kur tu taadu bullshit izraavi? Viss atkariigs no video kartes un draiveriem. Ja OpenGL buutu stroga leenaaks uz Win, tad neviens vinju neizmantotu, jo lielaakai daljai speelju speeleetaaju ir Win.
Quote: |
Labs - izcila grafika (aizgajusi daudz talak par OpenGL), visadi sheideri, kurus openGL'aa dabuut ir gruutaak, vieglaka 3d failu un teksturu ieladeshana.
|
Nevar teikt, ka D3D grafika ir aizgaajusi daudz taalaak par OGL. Abi izmanto vienus un tos pashus tranzistorinjus uz tavas video kartes. Taapat ar sheideriem, shaderi pieejami gan OGL gan D3D viss atkariigs no tavas kartes. Izcila grafika? Jaa. Aizgaajusi daudz taalaak kaa OGL? Nee. Es domaaju, ka tas viens fakts, ka speele ar labaako grafiku (D3) ir taisiita uz OGL visu pasaka.
Par to failu ielaadeeshanu, tas gan, ka DX ir iestraadatas daudz funkcijas, kas to atvieglo, bet OGL tas ir atstaats pilniibaa tavaa zinjaa. (Glaux gan bija dazas taadas fii4as, bet muusdienaas Glaux neviens vairs neizmanto)
P.S. Kaada vella peec tu taisi taadus threadus? Es garanteeju, ka te sanaaks tikai savstarpeeji apvainojumi, kas aizskars katra programmeetaaja visdziljaakaas juutas Flame threados OGL vs D3D taa notiek vienmeer _________________
|
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Wed Aug 04, 2004 6:17 pm Post subject: |
|
Izvēle arī ļoti atkarīga no vides, kur taisa aplikāciju. Ja jāveido .NETā (C#, VB.NET), tad es izvēlētos Managed DirectX, tam ir savi plusi. Bet ja jāprogrammē C plus plusā, tad noteikti izvēlētos OpenGL, kā nekā - sanāktu cross-platform geims :) |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Wed Aug 04, 2004 10:28 pm Post subject: |
|
APSVEICU!
Beidzot arii sheit ir paraadiijies treads ar saadu nosaukumu. Ilgi gaidiiju. Paga, tuliit izvilkshu no plaukta 20000 lpp. biezo graamatu kas veltiita shim jautaajumama un ..... aa vienalga, balsojiet par gl, pagaidaam tas ir prieksaa ar trim balsiim ... tas ir nopietni : ))) |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Thu Aug 05, 2004 2:30 pm Post subject: |
|
Tu ieej jebkuraa gamedev lapaa un tev apstiprinaas - "Direct3D ir sarezgjiitaaks par OpenGL, tapec vispirms iemacies OpenGL"
Par atrumu - man ir divi datji. Uz viena datja galiigi suudiiga videokarte - OpenGL ir daudz lenaks par Direct3D. Bet ja runa par Half Life, tad OpenGL reziimaa tas ir atraaks. |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Thu Aug 05, 2004 5:32 pm Post subject: |
|
es piem nobalsoju par D3D. Gribat zinaat kaapeec - tapeec ka to es saaku maaciities pirmo. Neilgi atpakalj paskatiijos uz OpenGL. Nu ir nedaudz elementaaraaks, bet tas pats triks ar taam math biblioteekaam izpaliek(kat google wai jebkura cita 3D engine/sampls jums paliidzees). Pie D3D plusa waru piemest weel OO, wiss notiek caur interfeisiem. Godiigi sakot - peedeejaa laikaa es reaali apsweru pieweersties OpenGL. Galwenais iemesls ir tas ka D3D shausmiigi mainaas no wersijas uz wersiju! Labi - no astotaas uz dewiito paarporteet ir elementaari. Bet pameegjinat apskatiities uz D3D 7 wersiju. Un atkal sawu piesaka M$ backwards compatibility. Bet - whatta hell - uztaisat engini ar diwiem rendereetaajiem OGL un D3D, ja tik gruuti izlemt! peazzz |
|
Back to top |
|
|
ytterbium
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 33
|
Posted: Sun Aug 15, 2004 5:16 pm Post subject: Hmmm |
|
Nez vai tas taisniiba, bet kautkaadaa forumaa izlasiju ka ASV shadu topiku(OGL vs DX) aizsaksana ir nelikumiiga, un var FBI piekasiites...nu tas taa btw, mosh kads vel buus dzirdejis :)
Ko vel zinu DX ir viss(3d/2d/skanja/kontroles/nets) OGL ir tiikai grafika. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Aug 15, 2004 5:35 pm Post subject: Re: Hmmm |
|
Patiesiibaa, tevi jau tagad noveero CIP, taa ir microsoft un asv valdiibas konspiraacija lai paarnemtu konroli paar tavu datoru, un ja tu neizmanto dx tad pastaav varbuutiiba ka kaadu nakti tu tiksi saguustiits un nopratinaats. |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Sun Aug 15, 2004 11:01 pm Post subject: |
|
He... interiģējoš rezultāts - 5,5 šobrīd. Es balsoju par D3D. Man D3D grafika kaut kā patīk labāk (tā varētu būt?). Kjip, nezinu, kā jums, bet man OpenGL atgādina plastalīnu, jeb lētu plastmasu. Efekti jau viņam tur ir visādi, bet man nelikās viņi pietiekami pārliecinoši. D3D iekš Delphi ir daudz grūtāk kodēt, nekā OGL, bet es tomēr dodu priekšroku D3D, jo vienkārši, man šamais mīļāx. _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
dev
Joined: 27 Jul 2004 Posts: 206 Location: Latvija
|
Posted: Sun Aug 15, 2004 11:27 pm Post subject: |
|
grafikas zinjaa d3d un Gl ir identiski - viss speeks ir dzelzii un draiveros. atskjiraas tikai API.. un vispaar shitais threads ir bezjeedziigs |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sun Aug 15, 2004 11:34 pm Post subject: |
|
Quote: |
grafikas zinjaa d3d un Gl ir identiski - viss speeks ir dzelzii un draiveros. atskjiraas tikai API.. un vispaar shitais threads ir bezjeedziigs
|
Pilniigi pareizi
Quote: |
bet es tomēr dodu priekšroku D3D, jo vienkārši, man šamais mīļāx
|
Luuk tas "man šamais mīļāx" ir shii threada atsleega, jo pie taa arii galu galaa nonaak. Lai arii katra atseviska efekta implementaacija atskiras starp OGL/D3D, iespeejas abiem ir vienaadas, jo ja kaadam taas buutu lielaakas, otrs netiktu izmantots. Katram atliek izveeleeties vienkaarshi, kas vinjam pasham labaak patiik _________________
|
|
Back to top |
|
|
dev
Joined: 27 Jul 2004 Posts: 206 Location: Latvija
|
Posted: Mon Aug 16, 2004 11:11 am Post subject: |
|
ja runaa tieshi par API tad saakumaa iesaku maaciities GL - tur ir vienkaarshs C api, kas ljauj viegli saprast visus 3d pamatus. Taalaak ir daudz vieglaak saprast D3D ar diezgan pinkjreiigo (reizeem) c++ oop COM api.. (tieshi taa dariju arii es)
Ja runaa par abiem konkreetaak, tad GL it kaa ljauj lielaaku briiviibu, tajaa pashaa laikaa prasot ieguldiit lielaaku darbu, jo nesatur daudz svariigas pamat-funkcionalitaates (tekstuuru ielaade, matemaatika utt) - tass viss jaaraksta pasham.. D3D savukaart sniedz ljoti plashu klaastu dazhaadu papildus iespeeju, kas programmeetaajam ljauj daudz aatraak sasniegt meerkji (D3DX libs, kas piedaavaa matemaatiku, animaaciju un ljoti daudz utiliitfunkcijas un objektus) taa teikt all-in-one.. Skjiet, ka taadiem kreatiiviem puishiem kaa Karmakam GL ljauj itin labi izpausties un radiit jaunas gjeniaalas tehnologjijas, tachu parastiem mirstiigajiem D3D _gruutaa_ briidi var piedaavaat sho to vairaak par GL un ljaut ietaupiit nevienu vien stundu kodeeshanas..
Kaa API man D3D laikam simpatizee vairaak tieshi pateicoties savam OOP risinaajumam, tachu reizeem tik ljoti pietruukst vienkaarshais glVertex2f/3f() un esmu spiests taisiit aughshaa veselu vertex bufferi lai tikai uzziimeetu kautkaadu mazu trijstuuriiti
par platformaam - visi ljoti uzsver to ka GL ir cross platform, bet d3d nav, tachu manaa skatijumaa tas nav veeraa njemams arguments, jo cik gan ljoti liela vajadziiba ir rakstiit speeles prieksh Linuxa mai Mac??? Win tikuntaa veel dominees veel paaris gadus vismaz un 99.8% speelju pateereetaaju buus tieshi ar Win kasteem... |
|
Back to top |
|
|
apofiss Indago dalībnieks
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 148 Location: Latvija
|
Posted: Thu Feb 17, 2005 12:34 am Post subject: Shaderi un OpenGL... |
|
GIGA. Interesanti, ja jau shaderi ir pieejami arii openGL...vai tie ir pieejami saakot no ARB2? (piemeeram taa kaa doom3 - projeceejoshaas eenas un tamliidziigi) Galu galaa effektu vareetu panaakt taadu pashu kaa uz directX, ja?...iznjemot anosatropisko filtraaciju un vell kaut ko... |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Feb 17, 2005 8:34 am Post subject: |
|
Ja Tu ar ARB2 domaa OpenGL 2.0, tad nee, sheideri ir pieejami jau daudz senaak No kuras versijas tieshi nepateikshu, bet ar OpenGL extension sisteemu, tas arii nav svariigi - ja Tev video karte atbalsta sheiderus, tad ar attieciigo extensionu Tu tos vareesi izmantot. _________________
|
|
Back to top |
|
|
|