dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Problēma ar apgaismojumu
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL
View previous topic :: View next topic  
Author Message
s1
Guest





PostPosted: Fri Feb 04, 2005 12:38 pm    Post subject: Problēma ar apgaismojumu

Man nekādi nesanāk uztaisīt normālu apgaismojumu. Ja gaisma spīd virsū kādam objektam, tad tas spīd viss un nav nekādu ēnu, itkā spīd cauri. Esmu mēģinājis glLightModel un glColorMaterial, nekādas jēgas. Sad
Back to top
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 1:09 pm    Post subject:

Man šķiet, ka objektu ēnas bija jāgatavo pašam, ne tā? Jeb tu par objekta apgaismojuma ēnojumu?
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
s1
Guest





PostPosted: Fri Feb 04, 2005 2:19 pm    Post subject:

Esmu tikai iesācējs. Šeit es domāju par parastu apgaismojumu glLight. Redzi, es uzstādu nnovietojumu, krāsu, tipu, spīdēšanas leņķi, taču rezultāts ir slikts. Piemēram, ja gaisma spīd no augšas, tad tā nevar izgaismot poligonu, kuram priekšā cits poligons. Manā gadījumā, viss ir pretēji, gaisma spīd cauri visam. Man nekādi nesanāk to novērst. Confused
Back to top
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 2:21 pm    Post subject:

Kā jau Kamaz teica - OpenGL nenodrošina automātisku ēnojumu - tas jārēķina, jāmodelē pašam. Vienkāršoti sakot - OpenGL/DriectX API uzsakta, ka visi objekti (poligoni) ir absolūti (100%) caurspīdīgi.
Back to top
View user's profile Send e-mail
s1
Guest





PostPosted: Fri Feb 04, 2005 2:37 pm    Post subject:

100% caurspīdīgs! , tas nav labi. Rolling Eyes Vai kāds nevar iedot kādu linku tieši par šo tēmu, vai āri pāris koda rindas Laughing Būšu ļoti pateicigs.
Back to top
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 2:45 pm    Post subject:

Nav universāla risinājuma ēnu uzklāšanai. Katrai 3d engīnei ir savi risinājumi kā to panāk. Pameklē gūglē pēc keywordiem: "opengl shadow". Tad atradīsi daudz un dažādus risinājumus.
Back to top
View user's profile Send e-mail
s1
Guest





PostPosted: Fri Feb 04, 2005 8:45 pm    Post subject:

Es atradu tādu lietu kā LightMaps. Izskatās ļoti sarežģīti. Vai kāds nevar īsumā izskaidrot, kas tas īsiti ir? Cik es saprotu, tās ir kautkādas papildus textūras un koordinātas, droši vien es kautko jaucu Rolling Eyes
Back to top
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 9:11 pm    Post subject:

Jaa, lightmapes - veelviena textuura, ko uzstiepj pa virsu modelim, pareizinot ar taa kraasu. Rezultaataa, ja laitmapee ir melnums, kraasa sanaak tumsha, ja laitmape balta, kraasa sanaak gaisha.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 9:48 pm    Post subject:

Nedaudz precizeeshu, reizinot tiek ieguuta tikai eenu karte (shadow-map), jo tur kur tekstuuraa ir balta kraasa (1.0) rezultaataa paliek pamata tekstuura. Jociigi, kaapeec vinjas sauc par gaismas-karteem!
Lai ieguutu papildus gaismas blikus iespeejams buus vajadziiga gaismas karte (hmm, spekulaaraa?)
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 9:52 pm    Post subject:

Nu, ar laitmapeem vari ne tikai ieguut eenas/gaismas. Laitmapees vari ielikt arii gaismu radiito kraasu informaaciju. Laikam taapeec taas ir gaismas mapes, nevis eenas mapes, jo raksturo nevis kur ir eena, kur gaisma, bet to, kaada ir noteiktu gaismu ietekme uz noteiktu punktu Wink
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 04, 2005 10:11 pm    Post subject:

Nu labi, nestriideesimies par terminiem. Jebkuraa gadiijumaa ar standarta reizinaashanu nedabuusi gaismas blikus. Bet ideja bija tur kaa piemeeram tas tika uztaisiits UnrealTournament(2003,2004 ?). Tur bija diezgan labas statiskaas eenas un arii gaismas bliki, taatad aciimredzot vinji tur izmantoja atseviskju karti gaismas atspiidumiem.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
s1
Guest





PostPosted: Sat Feb 05, 2005 12:01 pm    Post subject:

Man vēl jautājums, kas īsti ir poligona normāle? Es zinu izklausās varbūt bērnišķīgi, nu vienalga, kas tas ir. Embarassed
Back to top
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 12:15 pm    Post subject:

Vektors, perpendikulaars poligonam, veerts "uz poligona priekshu".
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 12:17 pm    Post subject:

Hobit, taadaa gadiijumaa laikam tieshaam izmantot nevis laitmapes, bet gan eenu mapes 0=eena;1=gaisma; un reekjinaat apgaismojumu kaadaa veidaa gribi, ar visu spekulaaro un veel nezin ko, un rezultaatu pareizinaat ar eenu mapi.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
s1
Guest





PostPosted: Sat Feb 05, 2005 12:20 pm    Post subject:

1)Tas perpendikuls, vai tas attiet no jebkura poligona virsmas punkta, vai arī no poligona viduspunkta?
2)kā OpenGL zina kura ir poligona priekšpuse?
Back to top
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group