View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
s1 Guest
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 12:38 pm Post subject: Problēma ar apgaismojumu |
|
Man nekādi nesanāk uztaisīt normālu apgaismojumu. Ja gaisma spīd virsū kādam objektam, tad tas spīd viss un nav nekādu ēnu, itkā spīd cauri. Esmu mēģinājis glLightModel un glColorMaterial, nekādas jēgas. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 1:09 pm Post subject: |
|
Man šķiet, ka objektu ēnas bija jāgatavo pašam, ne tā? Jeb tu par objekta apgaismojuma ēnojumu? _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
s1 Guest
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 2:19 pm Post subject: |
|
Esmu tikai iesācējs. Šeit es domāju par parastu apgaismojumu glLight. Redzi, es uzstādu nnovietojumu, krāsu, tipu, spīdēšanas leņķi, taču rezultāts ir slikts. Piemēram, ja gaisma spīd no augšas, tad tā nevar izgaismot poligonu, kuram priekšā cits poligons. Manā gadījumā, viss ir pretēji, gaisma spīd cauri visam. Man nekādi nesanāk to novērst. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 2:21 pm Post subject: |
|
Kā jau Kamaz teica - OpenGL nenodrošina automātisku ēnojumu - tas jārēķina, jāmodelē pašam. Vienkāršoti sakot - OpenGL/DriectX API uzsakta, ka visi objekti (poligoni) ir absolūti (100%) caurspīdīgi. |
|
Back to top |
|
|
s1 Guest
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 2:37 pm Post subject: |
|
100% caurspīdīgs! , tas nav labi. Vai kāds nevar iedot kādu linku tieši par šo tēmu, vai āri pāris koda rindas Būšu ļoti pateicigs. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 2:45 pm Post subject: |
|
Nav universāla risinājuma ēnu uzklāšanai. Katrai 3d engīnei ir savi risinājumi kā to panāk. Pameklē gūglē pēc keywordiem: "opengl shadow". Tad atradīsi daudz un dažādus risinājumus. |
|
Back to top |
|
|
s1 Guest
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 8:45 pm Post subject: |
|
Es atradu tādu lietu kā LightMaps. Izskatās ļoti sarežģīti. Vai kāds nevar īsumā izskaidrot, kas tas īsiti ir? Cik es saprotu, tās ir kautkādas papildus textūras un koordinātas, droši vien es kautko jaucu |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 9:11 pm Post subject: |
|
Jaa, lightmapes - veelviena textuura, ko uzstiepj pa virsu modelim, pareizinot ar taa kraasu. Rezultaataa, ja laitmapee ir melnums, kraasa sanaak tumsha, ja laitmape balta, kraasa sanaak gaisha. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 9:48 pm Post subject: |
|
Nedaudz precizeeshu, reizinot tiek ieguuta tikai eenu karte (shadow-map), jo tur kur tekstuuraa ir balta kraasa (1.0) rezultaataa paliek pamata tekstuura. Jociigi, kaapeec vinjas sauc par gaismas-karteem!
Lai ieguutu papildus gaismas blikus iespeejams buus vajadziiga gaismas karte (hmm, spekulaaraa?) |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 9:52 pm Post subject: |
|
Nu, ar laitmapeem vari ne tikai ieguut eenas/gaismas. Laitmapees vari ielikt arii gaismu radiito kraasu informaaciju. Laikam taapeec taas ir gaismas mapes, nevis eenas mapes, jo raksturo nevis kur ir eena, kur gaisma, bet to, kaada ir noteiktu gaismu ietekme uz noteiktu punktu _________________
|
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Fri Feb 04, 2005 10:11 pm Post subject: |
|
Nu labi, nestriideesimies par terminiem. Jebkuraa gadiijumaa ar standarta reizinaashanu nedabuusi gaismas blikus. Bet ideja bija tur kaa piemeeram tas tika uztaisiits UnrealTournament(2003,2004 ?). Tur bija diezgan labas statiskaas eenas un arii gaismas bliki, taatad aciimredzot vinji tur izmantoja atseviskju karti gaismas atspiidumiem. |
|
Back to top |
|
|
s1 Guest
|
Posted: Sat Feb 05, 2005 12:01 pm Post subject: |
|
Man vēl jautājums, kas īsti ir poligona normāle? Es zinu izklausās varbūt bērnišķīgi, nu vienalga, kas tas ir. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sat Feb 05, 2005 12:15 pm Post subject: |
|
Vektors, perpendikulaars poligonam, veerts "uz poligona priekshu". _________________
|
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sat Feb 05, 2005 12:17 pm Post subject: |
|
Hobit, taadaa gadiijumaa laikam tieshaam izmantot nevis laitmapes, bet gan eenu mapes 0=eena;1=gaisma; un reekjinaat apgaismojumu kaadaa veidaa gribi, ar visu spekulaaro un veel nezin ko, un rezultaatu pareizinaat ar eenu mapi. _________________
|
|
Back to top |
|
|
s1 Guest
|
Posted: Sat Feb 05, 2005 12:20 pm Post subject: |
|
1)Tas perpendikuls, vai tas attiet no jebkura poligona virsmas punkta, vai arī no poligona viduspunkta?
2)kā OpenGL zina kura ir poligona priekšpuse? |
|
Back to top |
|
|
|