dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

HELP! Labākais formāts transparentam?
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL
View previous topic :: View next topic  
Author Message
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 2:08 pm    Post subject: HELP! Labākais formāts transparentam?

Lieta tāda, ja izmantoju *.jpg formāta textūras, tad rodas probēmas ar transparento krāsu (tas ir, lai cik labā jpg kvalitātē es to nesaglabātu, vienmēr iejaucās kāds gaišāks vai tumšāks tonis transparentajā krāsā!), protams ar BMp nav problēmu, bet aizņem daudz vietas.

Ko jūs varētu ieteikt, kādu formātu lietot ir visizdevīgāk (arī priekš transparenta)?
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 2:15 pm    Post subject:

Pameegini TIFF ar LZW kompresiju - cik saprotu taa kompresee cik var, neizmainot ne pixeli. Pats gan loaderi prieksh vinja neesmu uztaisiijis Rolling Eyes
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 2:24 pm    Post subject:

Izmanto BMP (vai DIB vai citus bitmapus), taču visus failus sakompresē (sazipo). BMP zipojas gana labi un tur IMO nav problēmas. Tikai vajag to darīt no koda - izmanto kādu Zlib vai citu freeware compresor-laibrariju.

Pirms launcha atkompresē lielu failu, kurā viss, kas vajadzīgs glabājās, ielādē atmiņā un lieto vesels. Nošausi divus zaķus ar vienu šāviņu - lieto BMP, bet viss glabājas kompakti (nevis izmētāts pa desmitiem failu un folderu). Plus, izmērs arī normāls.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 2:46 pm    Post subject:

Tikko pamēģināju TIFF ar LZW kompresiju - tas pats bez lielām izmaiņām transparentajā krāsā parādās arī citas toņkārtas, starp citu Tiff aizņem daudz vietas Shocked

Interesanti kādus formātus izmanto visās citās spēlēs (tajās transparentās textūras izskatās lieliski)? Piemēram NOLF ir labs paraugs.

Laikam ir jāizmēģina TGA formāts.

Paldies par to pašu informāciju Smile


Last edited by apofiss on Sat Mar 26, 2005 6:03 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 2:55 pm    Post subject:

Jāā! TGA ar RLE kompresiju strādā lieliski.

Last edited by apofiss on Sat Mar 26, 2005 7:45 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 7:16 pm    Post subject:

Manupraat vislabaak izmantot TGA un DDS
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 7:53 pm    Post subject:

Tas gadījumā nav Direct Draw Surface (DirectX) formāts?
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sat Mar 26, 2005 8:25 pm    Post subject:

DDS var lietot arii uz OpenGL, manupraat DDS ir vislabaakaa izveele, jo ir iespeejamas gan kubiskaas gan volumetriskaas tekstuuras.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 12:27 pm    Post subject:

PNG ir neslikts formaats.

Peec primitiiva testa:
bilde potozopaa ar alfa kanaalu: ~12.7 mb
tga bez komp: 13.6 mb (zip: 2.08mb)
tga rle: 6.04 mb (zip: 2.00 mb)
png: 1.86 mb (zip: 1.85 mb)

secinaajumi?
ja negribi kompreseet ar zipu tad juuzo png.
dds nepaproveeju (nebija potosopam plugina), bet rezultaati vareetu buut liidziigi kaa png, vinsh diezgan pamatiigi kompreseeja.

Kaads vareetu googlii pamekleet reaalus procentus cik katrs no shiem formaatiem kompresee, man tagad slinkums.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 12:47 pm    Post subject:

DDS ir kompresija pieejma galvenokārt 3 veidos:
1) DXT1. nekompresētā veidā - izmērs līdzīgs 16/24 bitu BMP izmēram. Šim formātam transparency tiek definēta ar vienu bitu - ir/nav caurspīdīgs pikselis. Kompresijas pakāpe 0.22 no 24-bitu bmp formāta.
2) DXT3. alpha kanālam atvēlēti 4 biti. Kompresijas pakāpe 0.44 no 24-bitu bmp.
2) DXT4. alpha kanālam atvēlēti 8 biti (īstenībā 4x4 blokam 8 bitos tiek veikta interpolācija starp divām galējām vērtībām katram tās pikselim). Kompresijas pakāpe 0.44 no 24-bitu bmp.

Viens labums no DDS formāta noteikti ir tāds, ja videokarte uztur šo formātu kā tekstūras sourci, tad var ieekonomēt videokartes atmiņu un tekstūras lietot kompresētā veidā (tb neatkompresēt tās).
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 12:53 pm    Post subject:

Nav slikti. Un kas sanaak ja to saliidzina ar tga vai png?
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 1:08 pm    Post subject:

png kompresija ļoti atkarīga no datiem - šis izmanto zlibu.
paņēmu kautkādu random bildi, kura izskatījās pēc normālas tekstūras ;) un tai png kompresija - 0.15 no bmp. (ar max kompresijas pakāpi)
attiecīgi tga - 0.90 no bmp (acīmredzot RLE slikti darbojās uz to bildi kādu paņēmu)
tad jau labāk ņemt tiff+lzw kompresija - 0.28 no bmp.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 1:20 pm    Post subject:

Thanx,
PNG izmanto zlibu? Tad taapeec sazipotam nebija gandriiz nekaadas atskiriibas no nezipota!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 1:24 pm    Post subject:

Nu ja ka zlibu :) Vispirms speciālā veidā apstrādā pikseļus, lai labāk kompresētos, un tad ar zlibu, kas tas pats vien zips ir.
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Mar 27, 2005 5:25 pm    Post subject:

Uz OpenGL neizmanto DXT4, bet gan DXT5, DXT2 un DXT4 darbojas tikai uz Direct3D.
DDS tagad atbalsta arii jauno komresiju 3Dc, vieniigi to var izmantot tikai uz Radeon X800 un jaunaakaam.
Veel DDS ir labi tas, ka atbalsta visus iespeejamos pikseļu formaatus ieskaitot 64-bit un 128-bit (ARGB16F, ARGB32F utt).
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group