View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
apofiss Indago dalībnieks
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 148 Location: Latvija
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 2:08 pm Post subject: HELP! Labākais formāts transparentam? |
|
Lieta tāda, ja izmantoju *.jpg formāta textūras, tad rodas probēmas ar transparento krāsu (tas ir, lai cik labā jpg kvalitātē es to nesaglabātu, vienmēr iejaucās kāds gaišāks vai tumšāks tonis transparentajā krāsā!), protams ar BMp nav problēmu, bet aizņem daudz vietas.
Ko jūs varētu ieteikt, kādu formātu lietot ir visizdevīgāk (arī priekš transparenta)? |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 2:15 pm Post subject: |
|
Pameegini TIFF ar LZW kompresiju - cik saprotu taa kompresee cik var, neizmainot ne pixeli. Pats gan loaderi prieksh vinja neesmu uztaisiijis _________________
|
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 2:24 pm Post subject: |
|
Izmanto BMP (vai DIB vai citus bitmapus), taču visus failus sakompresē (sazipo). BMP zipojas gana labi un tur IMO nav problēmas. Tikai vajag to darīt no koda - izmanto kādu Zlib vai citu freeware compresor-laibrariju.
Pirms launcha atkompresē lielu failu, kurā viss, kas vajadzīgs glabājās, ielādē atmiņā un lieto vesels. Nošausi divus zaķus ar vienu šāviņu - lieto BMP, bet viss glabājas kompakti (nevis izmētāts pa desmitiem failu un folderu). Plus, izmērs arī normāls. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
apofiss Indago dalībnieks
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 148 Location: Latvija
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 2:46 pm Post subject: |
|
Tikko pamēģināju TIFF ar LZW kompresiju - tas pats bez lielām izmaiņām transparentajā krāsā parādās arī citas toņkārtas, starp citu Tiff aizņem daudz vietas
Interesanti kādus formātus izmanto visās citās spēlēs (tajās transparentās textūras izskatās lieliski)? Piemēram NOLF ir labs paraugs.
Laikam ir jāizmēģina TGA formāts.
Paldies par to pašu informāciju
Last edited by apofiss on Sat Mar 26, 2005 6:03 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
apofiss Indago dalībnieks
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 148 Location: Latvija
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 2:55 pm Post subject: |
|
Jāā! TGA ar RLE kompresiju strādā lieliski.
Last edited by apofiss on Sat Mar 26, 2005 7:45 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 7:16 pm Post subject: |
|
Manupraat vislabaak izmantot TGA un DDS _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
apofiss Indago dalībnieks
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 148 Location: Latvija
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 7:53 pm Post subject: |
|
Tas gadījumā nav Direct Draw Surface (DirectX) formāts? |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Mar 26, 2005 8:25 pm Post subject: |
|
DDS var lietot arii uz OpenGL, manupraat DDS ir vislabaakaa izveele, jo ir iespeejamas gan kubiskaas gan volumetriskaas tekstuuras. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 12:27 pm Post subject: |
|
PNG ir neslikts formaats.
Peec primitiiva testa:
bilde potozopaa ar alfa kanaalu: ~12.7 mb
tga bez komp: 13.6 mb (zip: 2.08mb)
tga rle: 6.04 mb (zip: 2.00 mb)
png: 1.86 mb (zip: 1.85 mb)
secinaajumi?
ja negribi kompreseet ar zipu tad juuzo png.
dds nepaproveeju (nebija potosopam plugina), bet rezultaati vareetu buut liidziigi kaa png, vinsh diezgan pamatiigi kompreseeja.
Kaads vareetu googlii pamekleet reaalus procentus cik katrs no shiem formaatiem kompresee, man tagad slinkums. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 12:47 pm Post subject: |
|
DDS ir kompresija pieejma galvenokārt 3 veidos:
1) DXT1. nekompresētā veidā - izmērs līdzīgs 16/24 bitu BMP izmēram. Šim formātam transparency tiek definēta ar vienu bitu - ir/nav caurspīdīgs pikselis. Kompresijas pakāpe 0.22 no 24-bitu bmp formāta.
2) DXT3. alpha kanālam atvēlēti 4 biti. Kompresijas pakāpe 0.44 no 24-bitu bmp.
2) DXT4. alpha kanālam atvēlēti 8 biti (īstenībā 4x4 blokam 8 bitos tiek veikta interpolācija starp divām galējām vērtībām katram tās pikselim). Kompresijas pakāpe 0.44 no 24-bitu bmp.
Viens labums no DDS formāta noteikti ir tāds, ja videokarte uztur šo formātu kā tekstūras sourci, tad var ieekonomēt videokartes atmiņu un tekstūras lietot kompresētā veidā (tb neatkompresēt tās). |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 12:53 pm Post subject: |
|
Nav slikti. Un kas sanaak ja to saliidzina ar tga vai png? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 1:08 pm Post subject: |
|
png kompresija ļoti atkarīga no datiem - šis izmanto zlibu.
paņēmu kautkādu random bildi, kura izskatījās pēc normālas tekstūras ;) un tai png kompresija - 0.15 no bmp. (ar max kompresijas pakāpi)
attiecīgi tga - 0.90 no bmp (acīmredzot RLE slikti darbojās uz to bildi kādu paņēmu)
tad jau labāk ņemt tiff+lzw kompresija - 0.28 no bmp. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 1:20 pm Post subject: |
|
Thanx,
PNG izmanto zlibu? Tad taapeec sazipotam nebija gandriiz nekaadas atskiriibas no nezipota! |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 1:24 pm Post subject: |
|
Nu ja ka zlibu :) Vispirms speciālā veidā apstrādā pikseļus, lai labāk kompresētos, un tad ar zlibu, kas tas pats vien zips ir. |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Mar 27, 2005 5:25 pm Post subject: |
|
Uz OpenGL neizmanto DXT4, bet gan DXT5, DXT2 un DXT4 darbojas tikai uz Direct3D.
DDS tagad atbalsta arii jauno komresiju 3Dc, vieniigi to var izmantot tikai uz Radeon X800 un jaunaakaam.
Veel DDS ir labi tas, ka atbalsta visus iespeejamos pikseļu formaatus ieskaitot 64-bit un 128-bit (ARGB16F, ARGB32F utt). _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
|