View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
s1 Guest
|
Posted: Sat Apr 02, 2005 9:16 am Post subject: |
|
Runājot par ēnām, difūzā gaisma tiešām nedod pareizu ēnojumu, jo, kā tu teici, objekts, kas atrodas aiz cita objekta, nekļūs tumšāks.
Esmu redzējis, tās saucamās, projecētās ēnas, bet cik es zinu, tas parasa CPU resursus. Interesanti, vai ARB ietilpst automātiska ēnu veidošana? |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Apr 02, 2005 5:31 pm Post subject: |
|
Piemēram Shadow Maps neprasa baigi daudz CPU resursus, jo visu var veikt Vertex un Pixel sheideri. To pašu var izdarīt arī ar stencil bufera ēnām, vienīgi šinī gadījumā vajadzīgs atsevišķs modelis, kas reprezentē ēnu. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 10:24 am Post subject: |
|
Ja jau reiz runa aizgaajusi par eenaaam, tad varbuut kaads zin kaads vareetu buut labaakais eenojuma variants briivdabas sceenaam (saulesgaismai)? Itkaa jau stencil eenas nav slikts variants, dabaa eenu robezas no saulesgaismas nav iipashi izpluudushas taa ka asaas malas vareetu attaisnoties, tomeer man nepatiik, ka naakas apstraadaat modeli, t.i. mekeet siluetu, extrudeet. Un veel arii tur tagad kaut kaada neraza ar patentiem tieshi stencilu eenaam.
Mosh ir kaads cits variants? Pie nosaciijuma ka jaaiztiek bez pixelju sheideriem? |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 10:44 am Post subject: |
|
Ja bez šeideriem, tad man liekas vienīgā sakarīgā iespēja ir tieši stencil ēnas priekš kustīgiem objektiem un lightmapes statiskiem objektiem.
Var arī darīt tā kā Unreal, norenderē , piemēram, koku no gaismas skata punkta melnbaltā tekstūrā un tad projecē uz zemes, šādā veidā arī iespējama dienas un nakts maiņa, jo to koka ēnas projekciju varēs arī pagrozīt un pastaipīt, tā lai kaut cik reāli izskatās, var arī uztaisīt animāciju itkā tā koka ēna pa vējam kustās. Šis variants diezgan pieņemams brīvdabas scēnām un skats arī būs labāks nekā ar stencil ēnām.
Te var apskatīties kā tas izskatās:
http://udn.epicgames.com/Two/ExampleMapsAdvLighting#Single_Tree_Shadow _________________ No comprendo lo que dice.
Last edited by anggelus on Tue Apr 05, 2005 2:14 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 11:13 am Post subject: |
|
Jaa nu laightmapes jau buus jaajuuzo eniivei, preksh statiska radiocity apgaismojuma izskataas vislabaak, bet par taadu koku projekcijas variantu veel nebiju iedomaajies, bet tad atkal buus ljoti juutama atskjiriiba ja piemeeram kustiigais objekts atradiisies zem koka, vai arii koks atradiisies pie maajas un maaja metiis stencila eenu. Asaas malas atskirsies no izpluudushajaam koku eenaam. It kaa jau no nelieliem objektiem (piem. charaktera) var taisiit projektiivaas shadow mapes kuras var dabuut arii bez sheideriem, tomeer kaa buut ar lielaakiem objektiem? |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 2:52 pm Post subject: |
|
Ja izmantosi shadow mapes bez šeideriem, tad selfshadowing nebūs iespējams. Ja skatās no attāluma, piemēram kā stratēģijās, tad to īpaši nevar pamanīt un izskatās pilnībā ieņemami, bet, ja skats no trešās personas, tad gan ne visai labs ēnu variants, tad jau labāk stencil ēnas.
Ja ēnas nav pilnībā melnas, tad izpludinātā koka ēna kopā ar stencil ēnu neizskatās nemaz slikti un tās asās malas ar nemaz tik ļoti acīs nekrīt. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 3:37 pm Post subject: |
|
Ir tikai viena problēma, tajā piemērā izmantotas depth-stencil virsmas, kuras pieejamas tikai uz GeForce3 un jaunākliem. Radeon tas pieejams tikai laikam no x800 ( neesmu vēl pārbaudījis ). Bez depth bufera self shadowings nesanāk. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 4:07 pm Post subject: |
|
Nu bez selfshadowinga veel varbuut var iztikt, jaapaskataas kaa tas reaali izskatiisies.
Thanks par linku Gint. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 4:48 pm Post subject: |
|
Quote: |
Ir tikai viena problēma, tajā piemērā izmantotas depth-stencil virsmas, kuras pieejamas tikai uz GeForce3 un jaunākliem. Radeon tas pieejams tikai laikam no x800 ( neesmu vēl pārbaudījis ). Bez depth bufera self shadowings nesanāk.
|
Man nav ne mazaakaas nojausmas, kas ir depth-stencil virsma Un GeForce3... nu taa jau ir aizveesturiska karte. Turklaat radeoni visu tam panjeemienam vajadziigo arii atbalsta jau ljoti sen - preciizi gan nepateikshu, no kuras kartes. _________________
|
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 4:53 pm Post subject: |
|
Tas ka GeForce3 aizvēsturiska to es zinu
Par tiem Radeoniem uz 8500, 9000, 9100, 9200 nedarbojas. Vakarā vēl pamēģināsu uz Radeon 9600XT. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 4:54 pm Post subject: |
|
Uz mana 9500 iet - un to es jau arii saaku uzskatiit par diezgan pavecu karti _________________
|
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 5:01 pm Post subject: |
|
Tad bišku kļūdījos, gadās dažreiz
R9500 vairāk nemaz neražo, bet vispār tā ir baigi labā karte.
R9600 ir tieši apgraizīts R9500Pro. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 6:23 pm Post subject: |
|
Vispaar ljoti diivaini, ka radeon tik ilgi neatbalstiija ARB_SHADOW. Noteikti ir jaabuut kaut kaadam ATI specifiskam extensionam ar identisku funkcionalitaati arii uz visaam 9200, 9100... _________________
|
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sun Apr 03, 2005 6:31 pm Post subject: |
|
To es nezinu, vismaz GLAti.h hederā neko nevarēju atrast. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
|