dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Problēma ar līniju krāsu
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL
View previous topic :: View next topic  
Author Message
s1
Guest





PostPosted: Sat Apr 02, 2005 9:16 am    Post subject:

Runājot par ēnām, difūzā gaisma tiešām nedod pareizu ēnojumu, jo, kā tu teici, objekts, kas atrodas aiz cita objekta, nekļūs tumšāks.
Esmu redzējis, tās saucamās, projecētās ēnas, bet cik es zinu, tas parasa CPU resursus. Interesanti, vai ARB ietilpst automātiska ēnu veidošana?
Back to top
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sat Apr 02, 2005 5:31 pm    Post subject:

Piemēram Shadow Maps neprasa baigi daudz CPU resursus, jo visu var veikt Vertex un Pixel sheideri. To pašu var izdarīt arī ar stencil bufera ēnām, vienīgi šinī gadījumā vajadzīgs atsevišķs modelis, kas reprezentē ēnu.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:24 am    Post subject:

Ja jau reiz runa aizgaajusi par eenaaam, tad varbuut kaads zin kaads vareetu buut labaakais eenojuma variants briivdabas sceenaam (saulesgaismai)? Itkaa jau stencil eenas nav slikts variants, dabaa eenu robezas no saulesgaismas nav iipashi izpluudushas taa ka asaas malas vareetu attaisnoties, tomeer man nepatiik, ka naakas apstraadaat modeli, t.i. mekeet siluetu, extrudeet. Un veel arii tur tagad kaut kaada neraza ar patentiem tieshi stencilu eenaam.
Mosh ir kaads cits variants? Pie nosaciijuma ka jaaiztiek bez pixelju sheideriem?
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 10:44 am    Post subject:

Ja bez šeideriem, tad man liekas vienīgā sakarīgā iespēja ir tieši stencil ēnas priekš kustīgiem objektiem un lightmapes statiskiem objektiem.
Var arī darīt tā kā Unreal, norenderē , piemēram, koku no gaismas skata punkta melnbaltā tekstūrā un tad projecē uz zemes, šādā veidā arī iespējama dienas un nakts maiņa, jo to koka ēnas projekciju varēs arī pagrozīt un pastaipīt, tā lai kaut cik reāli izskatās, var arī uztaisīt animāciju itkā tā koka ēna pa vējam kustās. Šis variants diezgan pieņemams brīvdabas scēnām un skats arī būs labāks nekā ar stencil ēnām.
Te var apskatīties kā tas izskatās:
http://udn.epicgames.com/Two/ExampleMapsAdvLighting#Single_Tree_Shadow
_________________
No comprendo lo que dice.


Last edited by anggelus on Tue Apr 05, 2005 2:14 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 11:13 am    Post subject:

Jaa nu laightmapes jau buus jaajuuzo eniivei, preksh statiska radiocity apgaismojuma izskataas vislabaak, bet par taadu koku projekcijas variantu veel nebiju iedomaajies, bet tad atkal buus ljoti juutama atskjiriiba ja piemeeram kustiigais objekts atradiisies zem koka, vai arii koks atradiisies pie maajas un maaja metiis stencila eenu. Asaas malas atskirsies no izpluudushajaam koku eenaam. It kaa jau no nelieliem objektiem (piem. charaktera) var taisiit projektiivaas shadow mapes kuras var dabuut arii bez sheideriem, tomeer kaa buut ar lielaakiem objektiem?
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 2:52 pm    Post subject:

Ja izmantosi shadow mapes bez šeideriem, tad selfshadowing nebūs iespējams. Ja skatās no attāluma, piemēram kā stratēģijās, tad to īpaši nevar pamanīt un izskatās pilnībā ieņemami, bet, ja skats no trešās personas, tad gan ne visai labs ēnu variants, tad jau labāk stencil ēnas.
Ja ēnas nav pilnībā melnas, tad izpludinātā koka ēna kopā ar stencil ēnu neizskatās nemaz slikti un tās asās malas ar nemaz tik ļoti acīs nekrīt.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 2:59 pm    Post subject:

HL2 tak tika cauri bez self-shadowinga ;)

Un kaapeec lai nevareetu shadow mapes bez sheideriem un ar self shadowingu? http://www.paulsprojects.net/tutorials/smt/smt.html
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 3:37 pm    Post subject:

Ir tikai viena problēma, tajā piemērā izmantotas depth-stencil virsmas, kuras pieejamas tikai uz GeForce3 un jaunākliem. Radeon tas pieejams tikai laikam no x800 ( neesmu vēl pārbaudījis ). Bez depth bufera self shadowings nesanāk.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 4:07 pm    Post subject:

Nu bez selfshadowinga veel varbuut var iztikt, jaapaskataas kaa tas reaali izskatiisies.
Thanks par linku Gint.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 4:48 pm    Post subject:

Quote:

Ir tikai viena problēma, tajā piemērā izmantotas depth-stencil virsmas, kuras pieejamas tikai uz GeForce3 un jaunākliem. Radeon tas pieejams tikai laikam no x800 ( neesmu vēl pārbaudījis ). Bez depth bufera self shadowings nesanāk.


Man nav ne mazaakaas nojausmas, kas ir depth-stencil virsma Smile Un GeForce3... nu taa jau ir aizveesturiska karte. Turklaat radeoni visu tam panjeemienam vajadziigo arii atbalsta jau ljoti sen - preciizi gan nepateikshu, no kuras kartes.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 4:53 pm    Post subject:

Tas ka GeForce3 aizvēsturiska to es zinu Smile
Par tiem Radeoniem uz 8500, 9000, 9100, 9200 nedarbojas. Vakarā vēl pamēģināsu uz Radeon 9600XT.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 4:54 pm    Post subject:

Uz mana 9500 iet - un to es jau arii saaku uzskatiit par diezgan pavecu karti Wink
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 5:01 pm    Post subject:

Tad bišku kļūdījos, gadās dažreiz Smile
R9500 vairāk nemaz neražo, bet vispār tā ir baigi labā karte.
R9600 ir tieši apgraizīts R9500Pro.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 6:23 pm    Post subject:

Vispaar ljoti diivaini, ka radeon tik ilgi neatbalstiija ARB_SHADOW. Noteikti ir jaabuut kaut kaadam ATI specifiskam extensionam ar identisku funkcionalitaati arii uz visaam 9200, 9100...
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Apr 03, 2005 6:31 pm    Post subject:

To es nezinu, vismaz GLAti.h hederā neko nevarēju atrast.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group