|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
makmiks Guest
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 10:09 am Post subject: Par motivaaciju |
|
Vai tieshaam amatieris spelju projektu var pabeigt balstoties tikai uz entuziasmu? Kada gan cita motivacija vareetu butt. Nu labi, papildinaat savaszinaashanas. Bet es to redzu vairaak taa - piem. nomokos meneshus , ja ne gadus, uztaisu kautkadu daudzmas spelejamu ISO rpg, ielieku kautkur netaa lai citi var novertet, to nokachaas kadi 50 speletaji, 30 no vinjiem saaks kliegt, ka spele ir galiigi garaam un netur ne tuvu lidzi 'ievieto kadu slavenu rpg' (nesaprotot, ka 1 amatieris un 100 profesionalji + n'tie miljoni budzets ir divas dazadas lietas) , parejie 20 neko nekliegs, bet pec 25 min speleshanas to izdzesis un taa tas geims tiks aizmirsts.
Ir entuziasms kauko uzsakt, bet ja padomaa tad bez nopietnas motivacijas kauko tieshaam labu laikam nepaveikt, taada nu ir cilveka daba. |
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 10:13 am Post subject: |
|
Katru jaunu spēli var uztvert kā pakāpienu uz kaut ko lielāku. Un ka zi', beigās naudu vēl varēs ar to pelnīt. |
|
Back to top |
|
|
Hob Guest
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 11:38 am Post subject: |
|
Ir gan veel viena lieta, kas aarzemees ljoti intensiivi tiek praktizeeta. Portfolio! Vienalga tu esi programetaajs vai grafikjis, mekleejot darbu speelju kompaanijaas ljoti liela noziime ir ieprieksheejiem darbiem.
Programeetaajiem parasti skataas uz pabeigtaam demoversijaam, tur kaut kaadiem efektiem, atkaribaa jau no prasibaam. Un maaksliniekam tas vispaar izsaka visu jo praktiski peec izgliitiibas nevar spriest par reaalajaam speejam. Taa ka principaa taadu speelju taisiishanu var uzskatiit kaa ieguldiijumu, teiksim, naakotnee.
Svarigaakais ir uztaisit kaut ko pabeigtu un kvalitatiivu. Njemiet piemeeru no GiGa's ParaSalas. |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 3:11 pm Post subject: |
|
Nu, jā, man motivācija taisīt spēles ir šāda - es kā 3d animātors, dizainers un programmers vienā personā, ar zināšanām par mūziku un zīmēšanas mākslu, anatomiju u.t.t. gribu izveidot foršu spēli, kurā atklāsies mani talanti, tādejādi pārbaudot savus spēkus.
Mani jau interesē, lai mans geims aiziet tautās, jo kam gan es taisu, sev vai?
Tas ir tāpat kā agrāk aizrāvos ar mūzikas veidošanu. Labi, Jānis Krauklis, AG&Raitis, DJ VITAL, DJ Ivarx un vēl KNZ radio + vēl radio klausītāji.
Jā, vēriens toreiz bija man plašs. Un kas man bija? Man pat nebija savs CD iznācis, vai kasete. Bet tomēr izrāvu mūziku savu pasaulē.
Tā ir arī ar spēļu taisīšanu. Paskat kā cīnās Digital Sprite ar savu projektu "You are empty", vai Akella ar saviem Pirātiem(nejaukt ar Sida Meijera).
Ar ko mēs sliktāki? Wot bija mums Wrong Way tāds tips, kurš uzskatīja - mēs tagad neko vēl nemākam, neesam profi. Kaut ko līdzīgu es dzirdu no GiGas puses. Nu, Gint, man liekas, es tavā vietā vienreiz uztaisītu kaut kādu pilno versiju, ar tām zināšanām, kas tev ir. Interesanti, kāpēc mēs, letiņi sevi tā noniecinam??? |
|
Back to top |
|
|
zutiic Indago dalībnieks
Joined: 12 Jan 2004 Posts: 140 Location: Rīga
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 4:31 pm Post subject: |
|
Quote: | Interesanti, kāpēc mēs, letiņi sevi tā noniecinam??? |
vnk esam dzimushi pesimisti. galvaa kraajaas idejas, peec laika gribaas straadaat pie kaada jauna projekta, uz kompa paliek nepabeigtas speelju sources,... (peec manas pieredzes) taapee ne1 nejemaas pats taisiit pilnveertiigu/veselu/ni-demo speeli, bet uztaisa mazuminju no katras lielaas idejas (t.b. demo). un kad apjeedz, cik gruuti novest projektu liidz jeedziigam iznaakumam, arii kluust pesimistiskaaki.
nez, bet es nevaru ar milzu entuziasmu straadaat 2gadus pie viena liela "one man" projekta. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 5:10 pm Post subject: |
|
Quote: |
Ar ko mēs sliktāki? Wot bija mums Wrong Way tāds tips, kurš uzskatīja - mēs tagad neko vēl nemākam, neesam profi.
|
Tu gribi teikt, ka viņam nebija taisnība?
Quote: |
Kaut ko līdzīgu es dzirdu no GiGas puses. Nu, Gint, man liekas, es tavā vietā vienreiz uztaisītu kaut kādu pilno versiju, ar tām zināšanām, kas tev ir.
|
Tieši to tu dzirdi no manas puses - neesmu profi, un lielajām lietām neesmu gatavs. Es būtu muļķis, ja domātu, ka pēc PS (vei, nedod Dievs, pirms!) esmu gatavs lielo gāmju taisīšanai... priekšā vēl ilgs ceļš, kurā ņemt šortkatus nav iespējams.
Quote: |
nez, bet es nevaru ar milzu entuziasmu straadaat 2gadus pie viena liela "one man" projekta.
|
Diemžēl reālajā dzīvē nepastāv tāda lieta kā "one man army", un lai arī cik labs, viens cilvēks 2 gadu laikā neko pielīdzināmu lielajām spēlēm nepanāks. It just doesnt work that way.
Quote: |
Interesanti, kāpēc mēs, letiņi sevi tā noniecinam???
|
Šajā gadījumā tā, manuprāt, nav sevis noniecināšana, bet gan ļoti prātīga rīcība. Tu gribi teikt, ka vajadzētu strādāt pēc principa "ai, uz treniņiem neiešu, tikai piedalīšos olimpiskajās spēlēs?" Atkārtošos - priekšā vēl ilgs ceļš, kurā ņemt šortkatus nav iespējams.
Centos pēc iespējas precīzāk _________________
|
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 6:53 pm Post subject: |
|
GiGa, kas priekš tevis ir "liela gāme"? |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 7:15 pm Post subject: |
|
Šajā gadījumā - jebkas, kas spēj atpelnīt ieguldīto naudu un nodrošināt developeriem dzīvi kā vienīgais ienākumu avots, bet ne shareware _________________
|
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 9:28 pm Post subject: |
|
Kāpēc shareware izdali atsevišķi? |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 9:40 pm Post subject: |
|
Ar shareware arī tīri labi var nopelnīt. Ir studijas, kas tikai ar shareware spēļu izstrādi nodarbojas un dzīvo. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
chaosman
Joined: 28 Oct 2003 Posts: 64 Location: Rīga
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 9:49 pm Post subject: |
|
GiGa wrote: | Šajā gadījumā tā, manuprāt, nav sevis noniecināšana, bet gan ļoti prātīga rīcība. Tu gribi teikt, ka vajadzētu strādāt pēc principa "ai, uz treniņiem neiešu, tikai piedalīšos olimpiskajās spēlēs?" Atkārtošos - priekšā vēl ilgs ceļš, kurā ņemt šortkatus nav iespējams.
|
Ar sportu saliidzinaat game developmentu nebuutu iisti preciizi, sava specifika tomeer. Gribeetos ticeet, ka shai nozarei ir kaut kas kopiigs ar maakslu, bet tajaa, kaa zinaams, svariigaakaais ir pats autors un tas, kas vinjam sakaams publikai, nevis tehniskaa pilniiba. Gleznieciiba pastaav arii muusdienaas, neskatoties uz to, ka ir izgudrota fotograafija.
Protams, veel lielaakaa meera taa (GD) ir tiira komercija...
mani 0.02 Ls |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 10:59 pm Post subject: |
|
Quote: | Ar shareware arī tīri labi var nopelnīt. Ir studijas, kas tikai ar shareware spēļu izstrādi nodarbojas un dzīvo. |
Jaa, protams, ka taadas ir, es nesaku, ka ar shareware nevar pelniit
Quote: | Kāpēc shareware izdali atsevišķi? |
Shareware izdalu atseviskji tikai un vieniigi taapeec, ka shareware'am gadaas uztaisiit taadas speeles, kuras panjem ar savu gameplay interesantumu, bet kuru tehniskai realizeeshanai pietiktu ar paaris nedeelju maaciibaam kaut kaadaa gamemakerii. Sheit, cik sapratu, gaaja runa par lielaakiem, nopietnaakiem projektiem tieshi to realizeeshanas un meeroga zinjaa, taapeec taadus "siikos" nenjeemu veeraa.
Quote: | Ar sportu saliidzinaat game developmentu nebuutu iisti preciizi, sava specifika tomeer. Gribeetos ticeet, ka shai nozarei ir kaut kas kopiigs ar maakslu |
Man pasham patiik uzskatiit, ka GD ir maaxla & science samixeeta kaa nekur ieprieksh Bet ja tev tik ljoti to gribaas, tad paarfraazeeshu savu ieprieksh mineeto saliidzinaajumu. "Tu gribi teikt, ka vajadzētu strādāt pēc principa "ai, ziimeet nemaaciishos, uzreiz gleznoshu pasaules klasses shedevru?"" _________________
|
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Thu Apr 07, 2005 11:48 pm Post subject: |
|
Quote: | Man pasham patiik uzskatiit, ka GD ir maaxla & science samixeeta kaa nekur ieprieksh |
Pilnībā piekrītu GD ir gan māksla, gan zinātne. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Fri Apr 08, 2005 8:59 am Post subject: |
|
Post Scriptum
Es Pahri taisīju kā pasaules klases šedevru - saakot darbu pie taa es nemaaceeju vispaar programmeet, biju izlasiijis tikai "Kaa peecis beisikaans maiju sapraatinju programmeet maaciija" bet pasham kompim pat iisti pieskaaries nebiju. Ziimeet? Kaut kaadas prasmes man laikam jau ir, bet, ja juus redzeetu pirmos Pahra ziimeejumus:)... Sizhets? Koncepcija? Andza vareetu labaak pastaastiit par manu vareno sizheta un geimpleja koncepciju, kas viegli vilka uz FALLOUT+Myst tikai veel krutaak.
Un galu galā, kas ir Pahris šodien? Lai arī nepabeigts spēļuks, tas tomēr piedāvā, manuprāt, tīri ciešamu geimpleju, ir "iekarojis" kaut kādu auditoriju, ieguvis gada speeles titulu :)) un piedziivojis review. Protams, speele ir vienkaarshi sviests un no ideaala atrodas tik taalu cik Njujorka no Maskavas. Veel taalaak taa atrodas no saakotneejaas koncepcijas un, ja pieņemam, ka šedevrs būtu šeit uz Zemes, tad Pahris ir viņā visuma galā.
Bet, pie joda, who cares? Es taisīju to kā mega projektu no paša sākuma un neskatoties uz to, ka tas nav mega-projekts, tas tik un tā ir +/- pabeigts spēļuks un es ar jamo es ļoti apmierināts. Ja man būtu cerības to visu padarīt cik necik legālu, lai varētu tirgot, ticiet man, es jamo pabeigtu un tirgotu kā shareware. tas ir, meegjinaatu. Aarzemnieki ir diivaini cilveeki, kaads varbuut nopirktu:). Anyways, galvenaa doma - nav ne vainas ziimeet pasaules klases shedevru, ja neesi nekad otai pieskaaries. Shedevrs varbuut arii nesanaaks, tachu kameer ziimeesi, tu ieguusi daudz daudz daudz kaa cita ljoti noderiiga un laba. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
AL_Edgars Guest
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 10:40 am Post subject: |
|
Tā GiGa - pasaki ko tu vēl nemāki? Redzi tu esi viens, varbūt tāpēc tu jūties vēl neprofis.
Es, redzi, domāju izveidot komandu kā tu pats labi atceries.
Kopā mēs varētu daudz ko. Cita lieta, ja kāds ieminās ka neesam profi, līdz ar to zūd viss optimisms.
Es varu uztaisīt geimu jau tagad pasaules līmenī. Vai esi redzējis kādu komandu, kas sāk no jau gataviem game engine zinādami to no galvas par 100% un viņiem tikai atliek salikt to kopā kā sviestmaizi uztaisīt???
Nu ir jau Source SDK, Doom3 SDK, CryEngine SDK u.t.t. Bet, arī tie ir jāmāk saprast. SDK tev nav 100 rindiņas koda. Pašlaik es pats skatu Humus-a piedāvāto engine (www.humus.ca), kurā ir bumps, dynamic shadows u.t.t., tur jau vien ir ko skatīt. Kā sāka Geibls Njūvels ar Half Life? Tu lasīji? Viņi neko nezināja, pat to, kas ir datorspēle.
Domāju, ka izstrādes procesā nāk tieši īstās zināšanas, un nav jābaidās riskēt. Protams, no nulles, no galīgās nejēgas nevar neko dabūt.
Vajag pieredzi, bet vai tev tādas nav? Pasaki man tagad, ko tu vēl gribi iemācīties? Rag-Dolls? Artificial Inteligence? CombatSim gribi taisīt?
Nu, labi, aizrunājos. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|