dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

3ds formāts. Tā saturs. (?)

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:04 am    Post subject: 3ds formāts. Tā saturs. (?)

Jautājums; Kotad īsti 3ds formāts kā export fails sevī ietver? Tātad - ģeometriju, animāciju, texturāciju un... Vai tur arī ietilpst kas vairāk, piemēram lightmapi?
Back to top
View user's profile Send e-mail
kaszu



Joined: 28 Dec 2004
Posts: 103
Location: Iceberg, Northpole

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:32 am    Post subject:

Manupraat pats 3DS fails nesatur tekstuuras, tikai mapping koordinaates, taatad arii lightmapus ne.

http://www.whisqu.se/per/docs/graphics56.htm
http://www.spacesimulator.net/tut4_3dsloader.html
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:40 am    Post subject:

3ds ir vecais 3D studio max scēnas formāts, kas tika izmantots pašās pirmajās 3Ds max versijās. Tagad viņi izanto .max. Tātad 3ds satur aptuveni to pašu ko max fails: virsotņu datus, tekstūru koordinātes, datus par materiāliem, keyframe animāciju, kameras, gaismas, portāla setingus utt.
3ds nesatur neko no tā kas tiek renderēts, tai skaitā arī light mapes.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Guest






PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:57 am    Post subject:

Skaidrs. Mēģināju DarkBasicā importēt 3ds failu, tas ir, importēju ģeometriju no 3ds faila, bet izskatās, ka texturācija tur neietilpst, tā ir jāveic atsevišķi. Ā un animāciju arī var no 3ds faila importēt protams... Pamanīju tikai vienu dīvainību, ja 3ds faila ģeometrija apmēram pāersniedz 2000 faces, tad ielāde notiek aizdomīgi ilgi! (load object "level01.3ds", 1) Kāpēc tā!? Starp citu vai gadījumā exportējot 3ds failu tas sevī neietver ko lieku, kas varētu graut performanci?
Back to top
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 11:59 am    Post subject:

Tas tur Rolling Eyes ir mans jautājums. Nesaprotu, es tak ielogojos! Shocked
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 12:07 pm    Post subject:

Teksturāciju tu domā UV koordinātes vai ko citu?
Ātrums ir atkarīgs no importētāja. To kas ir lieks failā parasti nenolasa, paņem tikai vajadzīgu tā kā performance negrauj tas ka lieki dati failā.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
kaszu



Joined: 28 Dec 2004
Posts: 103
Location: Iceberg, Northpole

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 1:00 pm    Post subject:

Tekstuuru koordinaatas satur, tos linkus apskatiijies? Te ir uzrakstiits viss ko vins satur:
http://www.spacesimulator.net/tut4_3dsloader.html
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 1:12 pm    Post subject:

Iespējams tev nerādīja tekstūras, jo 3ds formātā tekstūru failu nosaukumi glabājās 8.3 formātā un maksimālais materiāla nosaukums ir 16 simboli. Piemēram, tekstūra garsh_nosaukums.bmp tev tiks saglabāta kā garsh_no.bmp.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
apofiss
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 148
Location: Latvija

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 2:15 pm    Post subject:

Quote:
Teksturāciju tu domā UV koordinātes vai ko citu?


UV koordinātes un indentifikātorus (textūru nosaukums vai kārtas nummurs)...bet es apskatīšos kaszu'sa iedoto linku Smile

Quote:
Tekstuuru koordinaatas satur, tos linkus apskatiijies?


Sasodīts es to vēl nevaru izdarīt, tikai no pl. 18:00. Mad (nu jūs tak ziniet - Apollo pilsētas internets)

Quote:
Iespējams tev nerādīja tekstūras, jo 3ds formātā tekstūru failu...


Ja runa iet par DarkBasic (to ka nerāda textūras), tad domājams, ka vajag pierakstī vēl kādu koda rindiņu (tik tālu neko neesmu par to atradis kā 3dsmaksā uz ģeometrijas uzliktās textūras -> tālāk exportējot uz 3ds -> un tad DBasicā attaisīt ģeometriju ar šīm textūrām...tā kā jāmeklē vien kāds kodu paraugs) BET tā parasti (TEXTURE OBJECT Object Number, Image Number) jau jebkādu textūru var uzmaukt uz jebkādas textūras, bet lielākam un sarežģītākam līmenim to izdarīt ir diezgan apgrūtinoši, ja ir nepieciešami UV un lightmapi!
Back to top
View user's profile Send e-mail
vampirelli



Joined: 06 Dec 2004
Posts: 36
Location: maaja

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 2:49 pm    Post subject: jaa

Man taa pati probleema glscenee es ielaadeeju 3ds failu, kur ir iekshaa ietvertas tekstures (es to paarbadiju kaadaa siikaa vieweraa) bet vinjsh to ielaadee pilniigi melnu, bez teksturaacijas.
Vai kaad kursh zin glscene nevar paliidzeet?
_________________
kas i ko
Back to top
View user's profile
kaszu



Joined: 28 Dec 2004
Posts: 103
Location: Iceberg, Northpole

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 3:43 pm    Post subject: Re: jaa

vampirelli wrote:
kur ir iekshaa ietvertas tekstures

3DS formāts sevī nesatur pašas tekstūras, bet norādes uz failiem. Tas bija sen bet cik es atceros tekstūrām bija jābūt tur pat (tajā pat direktorijā), kur ir modelis.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group