|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lynx Indago Uzvarētājs
Joined: 20 Jan 2003 Posts: 70 Location: Rīga
|
Posted: Tue May 31, 2005 9:22 am Post subject: Par dialogiem |
|
Vai kāds zin kā "lielajās" spēlēs tiek veidoti dialogi? Meklēju informāciju internetā, bet neko sakarīgu neuzgāju.
Nu pašlaik nonācu pie aptuveni šāda ieskicējuma pa līmeņiem. Nezinu cik ērts, cik izmantojams. Tāpēc grib zināt kā citi šo lietu taisa:
[0][1]Kaa tevi sauc?[/1][/0]
[0][a1]Nekaa nesauc, pats atnaaku[/a1][/0]
[0][2]Cita dialoga iespeja[/2][/0]
[0][a2]atbilde[/a2][/0]
[1][1]Par shitadiem vaardiem es tevi varu nogalinat[/1][/1]
[1][a1]Hehe, pameigini![/a1][/1]
[2][1][/1][/2]
[2][1][/a1][/a2]
Atbildes glabāt tur pat pie jautājumiem? Vai labāk citā db?
Pats šito te rakstot nonācu pie secinājuma, ka nav īsti labi, jo dažreiz vajag ka atkal parādās noteikta dialoga iespēja piemēram [1][1], kautgan mēs jau esam tikuši līdz 4ajam līmenim dialogā.
Tad pēc iepriekšējā secinājuma sanāk, ka varbūt labāk taisīt šādi jautājumu lauku katram npc?
[1]Sveiks|Iespējas, kas parādās:[2][3][4][/1]
[2]asdffh|[5][7][/2]
[3]asd?|[6][4][/3]
Un atbildes vienkārši:
[1]Sveiks[/1]
[2]?[/2]
[3]WTF?[/3]
Un galvenais vai šāds formāts vispār ir izmantojams, ko es te esmu uztaisījis. Vai tas tiek atrisināts vienkāršāk/gudrāk? |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Tue May 31, 2005 9:58 am Post subject: |
|
Kápéc táda képa???
Aber viss ir vienkárśi. Uztaisi pa klasém dialogus. Tipa izveido AI samazináto versiju.
Ja cilvéks ir dusmígs, tad vinsh metís árá visus tos dialogus kádi ir konkrétá funkcijá iekś klases tádas un tádas.
Tad atkal síkák sataisi to táduuntádu klasi, sadali vél un vél un tu jau nonác pie mákslígá veselá sapráta. Es tipa tá daríśu ar E.v.i.t.a. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue May 31, 2005 10:25 am Post subject: |
|
Nu advancētākā variantā jau var izmantot SQL relāciju datubāzi ar 1:n relāciju jautājumiem-atbildēm. Vai arī, piemēram, XML failu. Tie tādi universāli varianti. |
|
Back to top |
|
|
Lynx Indago Uzvarētājs
Joined: 20 Jan 2003 Posts: 70 Location: Rīga
|
Posted: Tue May 31, 2005 10:36 am Post subject: |
|
Hmm papētīšu to SQL relāciju.
Nu ideja kā galarezultātā vēlos, lai tas izskatās ir piemēram Fallout, vai no jaunākajiem gabaliem Vampire The Masquerade. Tur katra dialoga iespēja bija atkarīga no ntajiem nosacījumiem. Eh, tagad tikai kautko tādu uztaisīt Sanāk ka pilnīgi dialoga iespēja jārakstā kā:
Quote: |
if(ir mums taa lieta)
{
if(runashanas_skills > tiktik)
{
//paradas shadi varianti
}
else
{
//shits variants
}
}
//te citi varianti par ko runaat
|
Bet problēma ir tāda, ka ne es vienīgais strādāju pie pasaules izveides un ja vel tas viss jasaliek datubaaze, baigi neparskatami. Bet cik es saprotu šāda ir tā sistēma ieksh lielajiem RPG? |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Tue May 31, 2005 10:47 am Post subject: |
|
Nu, kápéc tev, Lynx, vajag tá ká citi?
Dari pats jaunu velosipédu. Padomá, ká var uztaisít universálu to lietu.
Ká reálá dzívé cilvéks izvélas dialogus? No kurienes njem?
Es tev varu ieteikt - vai nu taisi AI mazo variantu, vai :
Savá bakalaurá man bija táda fíća - es visus auga nosaukumus sametu iekś ComboBox. tá man bija ká datu báze. Tad uztaisi tá pat. Cik cilvékam stávokĺi? Priecígs, dusmígs, u.t.t.
Sataisi tikpat daudz ComboBox vai áréjos failos un rullé. Vari jau stávokĺu vietá izmantot kadrus par to, kas tev ir tai spélé. Tipa pa misijám, vai ká savádák. |
|
Back to top |
|
|
Vecais_Dumais_Laacis Guru
Joined: 29 Jan 2004 Posts: 800
|
Posted: Tue May 31, 2005 11:21 am Post subject: |
|
izveido nosaciijumus/triggerus
un katram dialogam un dialoga itemam pievieno listi ar nosaciijumiem kuriem ir jaabuut izpildiitiem lai sho dialogu/itemu raadiitu to visu eertaak man domat buutu toch ieksh db ielikt like
table ar triggeriem/nosaciijumiem
table ar dialogiem
table ar dialogu itemiem
table ar dialogu/itemu nosaciijumiem
table ar chariem un table ar charu un dialogu relaacijaam
nu db vienmeer var aizstaat ar visu ko citu bet nu pamatdomu saprati?
tb saakot sarunu ar kaadu charu
* paarej paari visiem dialogiem kuri tam charam ir assigneeti
* skaties vai izpildaas vajadziigie nosaciijumi dialogam
* ja ok izpildaam dialogu (iespeejams vairaakus dialogus?)
* paarej paari visiem dialoga itemiem
* skaties vai izpildaas vajadziigie nosaciijumi itemam
* ja ok tad pievienojam itemu
ja charam nav ko teikt tad noplaata rokas _________________ ...un ja bites buutu laachi... |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Tue May 31, 2005 12:07 pm Post subject: |
|
Vienkārši ievies skriptu valodu(savu vai sveshu) un izveido dialogus peec principa ID {skripts}.
Tipa:
0
say("Hello you there!");
if (playerINT>9)
{
add("Please, use appropriate language when reffering to me, young man.", 2);
}
else
{
add("Yo, man!", 1);
}
1
say("Ugh..I thought your were more educated..");
add(..);
2
say("My apologies, good sir. How may I serve you?");
add(..);
Un izsauc dialogu (kad tev vajag) - start_dialogue("theNPC", 0); Vai arii, ja chars ir labi sagjeerbies vai ar augstu reputaaciju - start_dialogue("theNPC", 2);
Pahrii man bija daudz dialogu, kas, pie tam, atkariigi no daudziem statiem un trigeriem, taa kaa skriptu valoda bija aatraakais risinaajums.
Glabāt ir pavisam eerti - ID un strings, glabaa kaa gribi. Nu, protams, vieniigi "sekcijas" der ietureet - katram NPC savu ID{skriptu} komplektu.
Ja gribi zināt, kā taisīti dialogy Vampire, tad vari aiziet uz spēles direktoriju un paskatīties tur Python skriptus, kuros ne tikai to vien laiž. Pašam fallout savukārt dialogu un skriptu mašīna ir praktiski nedalāmi jēdzieni. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|