dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

3D teorija
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fest



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 187
Location: Madona

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:04 pm    Post subject: 3D teorija

Sāksim ar to, ka šis ir totāla čaiņika jautājums.
Esmu mēģinājis iebraukt vairākos manuālos/tutoriāļos, un, lai gan angļu/ krievu valodas pārzinu diezgan labi, vienmēr esmu apstājies pie vienas lietas, proti, pašiem pamatiem.
Es saprotu, kas ir vektors. Tas ir stars 3D/2D telpā/plaknē. To apzīmē a(x,y,z). Jautājums: kādā veidā vektorus var apzīmēt ar 3 skaitļiem? Cik es nopratu, tad x,y,z ir vektora virsotnes koordinātas? Bet kā tad var noteikt vektora virzienu 3D telpā?
Kā var no 2viem punktiem, kuriem katram ir x,y,z, dabūt vektoru, kuru apzīmē tikai ar 3 skaitļiem?
Ja es sapratīšu šito, tad gan jau man pieleks arī matricu nozīme.

Varbūt kāds var pamest linku, kur riktīgai tējkannai saprotamā valodā ir uzrakstīti 3D ģeometrijas pamati?
_________________
Signature for rent. Good as new.
4 lines max. 80 letters.
Ls 0,02/post
Back to top
View user's profile Send e-mail
makmiks
Guest





PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:13 pm    Post subject:

Labak panjem pamatskolas geometrijas gramatu:) ar 3 skaitliem vektoru apraksta, saprotot ar to, ka vektors iziet no koordinatu sakumpunkta 0,0,0
Respektivi 0,0,0 - x,y,z. ja sitas bija tas ko prasiji
Back to top
kaszu



Joined: 28 Dec 2004
Posts: 103
Location: Iceberg, Northpole

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:32 pm    Post subject:

Vektors no diviem skaitļiem ir laikam tā, ka viens skaitlis ir tiek ņemts kā koordināšu sākumpunkts, bet otrs kā virsotne
v-vektors
sk1 - x,y,z
sk2- x,y,z

Ja sk1 tiek ņemts par koordināšu sākumpunktu, tad
v.x = sk2.x-sk1.x
v.y = sk2.y-sk1.y
v.z = sk2.z-sk1.z

Laikam tas ir tas!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
fest



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 187
Location: Madona

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:42 pm    Post subject:

makmiks wrote:
Labak panjem pamatskolas geometrijas gramatu:) ar 3 skaitliem vektoru apraksta, saprotot ar to, ka vektors iziet no koordinatu sakumpunkta 0,0,0
Respektivi 0,0,0 - x,y,z. ja sitas bija tas ko prasiji

Tur jau tā lieta, ka pamatskolā to nemāca. ;(
_________________
Signature for rent. Good as new.
4 lines max. 80 letters.
Ls 0,02/post
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:48 pm    Post subject:

Agrāk vismaz mācīja, fizikā bez vektoriem nevar iztikt un fiziku māca jau pamatskolā.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
fest



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 187
Location: Madona

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:50 pm    Post subject:

anggelus wrote:
Agrāk vismaz mācīja, fizikā bez vektoriem nevar iztikt un fiziku māca jau pamatskolā.

Pamatskolā (t.i. līdz 9.klasei) fizikā par vektoriem stāsta vienīgi to, ka tos mācīs vidusskolā ;p
_________________
Signature for rent. Good as new.
4 lines max. 80 letters.
Ls 0,02/post
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sun Jun 12, 2005 9:53 pm    Post subject:

Tagad varbūt atkal kaut ko apgriezuši no programmas.
Es pat atceros, ka mums mācīja pašus pamatus vektoriem un vēl uzdevumus ar vajadzēja rēķināt.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
fest



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 187
Location: Madona

PostPosted: Mon Jun 13, 2005 5:41 pm    Post subject:

kaszu, tnx. Laikam pieleca ;D
_________________
Signature for rent. Good as new.
4 lines max. 80 letters.
Ls 0,02/post
Back to top
View user's profile Send e-mail
makmiks
Guest





PostPosted: Mon Jun 13, 2005 8:32 pm    Post subject:

Kaszu, man liekas ka tev nav isti pilnigi, jo no taa vektora nevar pateikt istas koordinates, mana gadijumaa var, kas butiba ir vienkarsots tavejais
Back to top
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 5:44 pm    Post subject:

kamon, vektoram vispaar nau saakumpunkts, tapeec jau vektors ir vektors nevis nogrieznis, ka tas noraada tikai virzienu - 3 skaitlji paraada nobiidi pa attieciigo asi.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 5:48 pm    Post subject:

dev wrote:
noraada tikai virzienu
Ne tikai virzienu. Arī garumu! Vektora garums ne obligāti ir 1.
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 10:05 am    Post subject:

Neviens jau neteica ka vektora garumam jaabuut 1. Bet ja shis vektoors ir Normaal vektors, tad taa garums ir 1.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 11:13 am    Post subject:

Nu ja vektors ir normalizēts, tad jau viņa garumam nav jēgas (tas ir vienmēr 1) un tāpēc tādā gadījumā vektors norāda tikai (kā teica dev) virzienu.

Taču, ja tas vektors nav normalizēts, tad viņs apraksta divus lielumus - virzienu un garumu (kuru var interpretēt kā vēlas - spēka stiprums, ātrums, utt).
Back to top
View user's profile Send e-mail
Lāčblēdis



Joined: 16 Jan 2005
Posts: 113

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 2:15 pm    Post subject:

Vispār jau garums ir un paliek garums, pat ja tas ir tikai 1.
Back to top
View user's profile
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Thu Jul 07, 2005 12:49 pm    Post subject:

nu tad jau vispreciizaakais buutu teikt, ka vektors noraada nobiidi pa asiim (vienkaarshotaa speelju terminologjijaa Smile)
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group