|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 11:40 am Post subject: dev c++ |
|
Kapec man kompilejot kodu parada sadu kludu:
[Linker error] undefined reference to `glClearColor@16'
Un man tādu ir daudz viena koda, bet kad es panemu parauga kodu no programmas viss strada.
Es izmantoju abos kodos:
#include <GL/glut.h>
#include <windows.h> |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 11:51 am Post subject: |
|
Ļoti ticami, ka projekta uzstādījumos neesi uzrādījis, ka linkojot uz exe failu ir jāizmanto opengl32 bibliotēka. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 12:13 pm Post subject: |
|
Aha, aizej uz Project->Project Options->Parameters->Linker vajadzētu vismaz šitajam "-lopengl32 -lglu32" (bez pēdiņām) atrasties tajā teksta laukumā. Tas norādīs, ka gribi izmantot opengl32 un glu funkciju bibliotēkas.
Tiesa, reiz ar Dev-Cpp jau saskaaros ar gljuku, ka viss bija it kaa nolinkots kaa vajag, bet tik un taa meta liidziigus errorus. Izveidoju jaunu projektu, kuraa iemetu pilniigi visus vecos failus, paarkopeeju shitaas opcijas (linkerus) un viss aizgaaja kaa pa sviestu. Joprojaam nezinu - taas bija manas liikaas rokas vai Dev-Cpp gljuki vai kaads treshaas puses efekts. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 12:22 pm Post subject: |
|
paldies viss tagad strada |
|
Back to top |
|
|
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 5:26 pm Post subject: |
|
Ko nozime x,y,z,u,v, asis. Konkretak ko dara u un v ass. Kam vinas vajadzigas? Ka var uztaisit lai parvietotos ar bultinam pa ekranu ta lai var apskatiit objektu no malam un iekspuses. Ka tas ir jaraksta?
Ar ko taisa raw failus? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 5:39 pm Post subject: |
|
xyz - parastās 3 asis 3D telpā.
uv - koordinātes tekstūras plaknē, kas izmantojas tekstūras mappošanas (mapping) procesā.
Kustēšanās ar bultiņām - gaidi pogas nospiedienu un izmaini kameras pozīciju.
RAW - nozīme, ka faila dati ir tīrā veidā bez nekādās metainformācijas ar aprakstu par to. Piemēram, attēla izmēri, skaņas parametri (frekvence,..). |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 5:53 pm Post subject: |
|
Ka u,v kordinatas ir japieraksta?
Ka var uzrakstiit to kameru? Vai tu vari uzrakstiit kodu kura ir kamera un grozisanas ar bultinam?
Lai uztaisitu raw failus vajag specijalu programmu?
Tu visu uzrakstiji tik gudri! Man vajag vienkarsak un vieglak saprotamu. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 5:56 pm Post subject: |
|
Tu jautā pamatlietas. Tev nevajag šeit nākt un jautāt, bet ķerties pie pirmajiem OpenGL tutoriāļiem no paša sākuma. Citādi tā būs lieka laika tērēšana. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 5:58 pm Post subject: |
|
un tad kur var dabut labus tutorialus |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
|
Back to top |
|
|
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Wed Sep 28, 2005 5:06 pm Post subject: |
|
Ka ir japieraksta teksturu kordinatas?? |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Wed Sep 28, 2005 5:27 pm Post subject: |
|
Ja tu uzdod tādus jautājumus, tad sāc tutoriāli no sākuma vai paņem citu.
Tesktūru koordinātas uzdod u,v koordinātu plaknē, kur, atkarībā no iestādījumiem, vienkārši runājot 0 ir viens tekstūras gals, bet 1.0 - otrs. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Wed Sep 28, 2005 7:57 pm Post subject: |
|
Viens no secinājumiem, ko es esmu izdarījis saistībā ar šo un arī virkni citiem LV forumiem ir tāds, ka jautāt praktiski neko nav vērts, jo, pirmkārt, speciālisti(it īpaši šajā jomā) parasti LV forumos ir relatīvi maz un arī tā, otrkārt, bieži vien ātrāk ir atrast pašam nekā jautāt un gaidīt atbildi stundām.
Vienīgie jautājumi, kurus šeit ir vērts uzdot, ir par tēmu like indago. Pārējo labāk meklēt pašam, ja par to informācijas nav vai arī jautājums ir krietni sarežģīts, tad meklēt palīdzību forumos, kur apgrozās masas un pieredzējuši speciālisti, kas uz tavu jautājumu most-likely atbildēs un arī reāli ar savu atbildi palīdzēs. Un tie pārsvarā ir ārpus-LV forumi.
Iesācēju jautājumiem, kur "nokačāt C++", etc, forumā vispār nav vietas.
Tas tā - viedoklis par tēmu - jēga jautāt LV forumos. |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Sep 28, 2005 10:05 pm Post subject: |
|
Quote: | speciālisti(it īpaši šajā jomā) parasti LV forumos ir relatīvi maz |
Nu veciit! Tu domaa ka ir jaabuut speciaalistam lai saprastu kas ir u,v koordinaatas?
Quote: | bieži vien ātrāk ir atrast pašam nekā jautāt |
Man ir viens liels ieteikums - uzdod taadus jautaajumus, kurus nevari atrast internetaa,nevis naac te un uzdod jautaajumus uz kuriem atbildes internets bez maz vai pats tev baazh virsuu. Jebkursh cilveeks tev pateiks ka taa ir aatraak.
Quote: | un gaidīt atbildi stundām |
Reti kursh cilveeks visu dienu seezh internetaa un censhas paaris sekundzhu laikaa atbildeet uz visaadiem jautaajumiem (varu pateikt priekshaa - shajaa forumaa (un daudzos citos) taadu nav). Kam pagadaas tas arii atbild. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
Gesis Guest
|
Posted: Thu Sep 29, 2005 10:52 am Post subject: |
|
Nu, nu, Latvijā nav speciālisti?
Vai tad Latvijā nav labākie programmētāji un skaistākās meitenes pasaulē?
Protams, ka ir. Mums tikai trūkst literatūras un izglītība, bet paskaties kaut vai uz GiGu un citiem (BuBu, Gazz), jebkurš tev pateiks to, ko tu gribi zināt.
Cilvēks nav burvis un pareģis, vajag konkrētus jautājumus.
Kaut ko stilā - a kāpēc man nekompilējās Dark Basikā 45. rinda???
Tādi jautājumi ir galīgi auzās.
Es, piemēram, neprasu te, jo man vieglāk nokačāt specifikācijas pašam un mājās palasīt. Bet, kur to dabūt, to daži šejienieši tev atradīs ātrāk, nekā tu prasīsi citur, vai pats meklēsi.
Tā kā, tavi teikumi Guest ir vienkārši garām. Neviens tev rokās neko neieliks, pašam jādomā. Ja tu nemāki strādāt ar Google meklētāju, tad tev varbūt iet pa taisno nošauties? Ar Google māk strādāt pat meitenes, kas neko nejēdz no datoriem.
P.S. Nu jā, man pašam vajadzēja sameklēt ARB specifikācijas OpenGL shaderiem, visur izmeklējos, kamēr viens no šejieniešiem pateica.
Lai gan beigās tomēr pats atradu, bet es uzzināju kurā virzienā meklēt.
Bet prasīt - kur ir OpenGL tutoriāļi ..... nu zin .... |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|