dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Antonprodžekts
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2005
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 11:41 am    Post subject:

Quote:
Es uzskatu vieglāk kaut ko uzprogrammēt pašam, nekā līst n-tajās dokumentācijās un putrot galvu

izlienu cauri vienam dzinim un saprotu kaa dzinji straadaa (dzinju anatomiju), lai peec tam pats vareetu kko meeginaat rakstiit..Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 11:47 am    Post subject:

Tad jau tu esi paranormāls ģēnijs, ko??? Laughing
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 12:16 pm    Post subject:

kas tad te taads paranormaali geniaals?
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 12:51 pm    Post subject:

zutiic wrote:
kas tad te taads paranormaali geniaals?


Pirmkārt jau tas, ka tu vari apskatīt svešu dzini un pēc pāris stundām jau esi ar to draugos un zini, kas un kā.

Te ir liela starpība starp teiksim www.humus.ca tutoriāļiem un kaut kādu Irrlicht vai Ogre.
Saprotams, ka humus-u ir vieglāk saprast.
Turklāt, vēl viens iemesls, kāpēc es tos Irličus neizmantoju -
objektu animācijas un paši personāži. Tās man neliekas pieņemamas.

Es labāk pētu Cal3d iekš cal3d.sourceforge.net, no tā esmu mēģinājis un nav iemesla atteikties.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 1:42 pm    Post subject:

Quote:
un pēc pāris stundām jau esi ar to draugos un zini, kas un kā

pirmkaart, es mineeju, cik daudz laika man vajadzeeja, lai "iebrauktu" irrlichtaa? taas nemaz i nebij paaris stundas. 100% draugos ar dzini arii neesmu - neesmu vinju kodeejis, taapeec dazzas vajadziigaas lietas joprojaam paskatos manuaalii. +visas dzinja funkcijas es neizmantoju.

godiigsakot, iirlichts man tikai deva priekshstatu par dzinju "struktuuru" (kaadas klases, funkcijas sastopamas, utt.), lai taalaak pats vareetu meeginaat kaut ko liidziigu uzrakstiit.

Tavus vaardus "paranormaals gjeenijs" nesapratu - man vajadzeeja sarkt un klausiities komplimentos vai arii to kaa ironiju uznjemt?[/b]
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 7:34 pm    Post subject:

Konami, katrs kārtīgs programmētājs atkal izgudro divriteni. Bet pēc tam tie paaugās un pieņemās prātā :)

Es ar neesmu izņēmums.
Back to top
View user's profile Send e-mail
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 7:38 pm    Post subject:

Quote:
Konami, katrs kārtīgs programmētājs atkal izgudro divriteni. Bet pēc tam tie paaugās un pieņemās prātā Smile

viedi vaardi!
vai arii vienkaarshi saak spiest deadline un eest ta gribaas Wink
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 11:29 am    Post subject:

bubu wrote:
Konami, katrs kārtīgs programmētājs atkal izgudro divriteni. Bet pēc tam tie paaugās un pieņemās prātā :)

Es ar neesmu izņēmums.


Es neesmu Konamis, pirmkārt.
Otrkārt, es neizgudroju velosipēdu. Rolling Eyes
Treškārt, esmu jau paaudzies un saprotu ko rakstu. Wink
Katram sava pieeja. Es tikai apgalvoju, ka vieglāk pašam izveidot savu dzini, vai uz kāda cita tutoriāļa rēķina un tad tam pieskrūvēt (to, kas vajadzīgs) un noņemt to, kas nav vajadzīgs, NEKĀ ...... ņemt jau gatavu dzini 150 failu apmērā, paprovēt to salikt pa plauktiņiem savās smadzenēs un provēt izlasīt n-tās FM (F*****g manuals). Tā lūk ir otra velosipēda izgudrošana.

P.S. Protams, ja tu runā NE par mani, tad visu to vari nelasīt.
Izlasīji jau, ... Sad
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 11:55 am    Post subject:

Quote:

Katram sava pieeja. Es tikai apgalvoju, ka vieglāk pašam izveidot savu dzini, vai uz kāda cita tutoriāļa rēķina un tad tam pieskrūvēt (to, kas vajadzīgs) un noņemt to, kas nav vajadzīgs, NEKĀ ...... ņemt jau gatavu dzini 150 failu apmērā, paprovēt to salikt pa plauktiņiem savās smadzenēs un provēt izlasīt n-tās FM (F*****g manuals). Tā lūk ir otra velosipēda izgudrošana.

Tad tu esi viens no retajiem. Daudz vieglāk un mazāk-laika-prasīgāk ir paņemt gatavu dzini. Tāpēc jau tos veido. Protams, ja mēs runājam par 2D izometrisku dzini vai kaut ko vienkāršu vai, tieši otrādi, specifisku, tad nav divu domu - vieglāk un pareizāk ir uzcept pašam. Taču tiklīdz projekts ir komplicētāks un tevi vairāk interesē geimplejs kā grafika, tad prātīgāk ir paņemt jau gatavu risinājumu. Komerciālie, pie tam, bieži vien nāk ar ērtiem tūļiem, noderīgām fīčām un skriptu atbalstu.

Cilvēks(amatieris), kas izmanto jau gatavu dzini drīzāk pabeigs spēli nekā cilvēks, kas to programmē no nulles. Iemesls ir vienkāršs - pirmajā gadījumā tu jau praktiski no paša sākuma darbojies ar spēles geimpleju, kas ir interesanti un, principā, galvenais spēlē, savukārt otrajā - pirmais developinga posms aiziet tīri dzinēja izstrādē un tas nav mazs laika sprīdis. Ja, pie tam, tevi vairāk interesētu geimplejs nevis grafika, fizika un citi pribambasi, tad vienaa momentaa apniks to savu unikaalo dzini mociit.

Netici? Skat, Antons un RC Cars (sveši dziņi) piedalās Indago2005, bet EVITA, Dīvaiņu ferma(kā nopratu - unikāli dzinēji) - ne.

Bez tam, nedrīkst aizmirst par optimizāciju - lai arī šie pieejamie dzinēji tiek slavināti kā lēnīgi, tomēr amatierim uzcept labāku, ātrāku un stabilāku sarežģītu dzinēju, imo, ir grūtāk kā paņem jau gatavu.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 11:55 am    Post subject:

Quote:
Es neesmu Konamis, pirmkārt

tavs "paraksts" (tekstinss zem posta) laikam maldinaaja cilveekus:
"Reizi nedēļā ielien un apskaties: http://foto.apollo.lv/albumi/Konamis/Testa_screenshots_no_Evita"

oke, bet atgriezoties pie "Antona", neliels progress report's: shonedeelj plaanoju pabeigt kodeejamo dalju, naakosnedeelj peedeejie tekstuuru labojumi un tad jau naakosnedeeljas beigaas varam cereet uz demuci!!Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 12:53 pm    Post subject:

Kamazs wrote:

Netici? Skat, Antons un RC Cars (sveši dziņi) piedalās Indago2005, bet EVITA, Dīvaiņu ferma(kā nopratu - unikāli dzinēji) - ne.


Vai es neteicu, kāpēc pārceļu šos projektus? Es mainu valstis... nelaikā.
Kas attiecas uz jau gataviem spēles dzinējiem, man nepatīk tavs teikums:
"Iemesls ir vienkāršs - pirmajā gadījumā tu jau praktiski no paša sākuma darbojies ar spēles geimpleju, kas ir interesanti un, principā, galvenais spēlē"

Tu darbojies ar svešas spēles gameplay. Kas tur var būt interesanti?
Vai tu ko jaunu varēsi uztaisīt? Iespējams. Bet taisot savu dzini, tu to pārvaldi kā savus 10 rokas pirkstus, bet spēle ir jārada tev pašam.
Mana spēle E.v.i.t.a. ir kinematogrāfiska ar ļoti daudziem spēles žanriem.
Te tev gan adventure, gan quest, gan FPS, TPS, gan action.
To nepavisam nevar izveidot ar jau svešu gatavu dzini, no kura 90% būtu jāizmet. Tā kā katram sava pieeja. Lai jau izmanto svešus dziņus, nekā nosodoša es te neredzu. Arī es pats agrāk tā gribēju. Bet iespējas un piemēru trūkums (palaižamie dēmucīši *.sln un *.vcproj formātā) liek novirzīties no tā visa.
Turklāt, kas ir ļoti svarīgi - man spēles kodā nebūs nekā lieka. Ar laiku tas būs kā spēle iekš teksta . Varēšu spēli veidot no tā vien, ka ar notepad ierakstu to, ko vēlos. Izveidoju tekstūras un modeļus u.t.t. Un palaižu jau esošo *.exe failu. Netici? Ir jau ... tas nepavisam nav jaunums.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 1:11 pm    Post subject:

Nu pa manam vieglaak ir izboreet cauri jau gatavam Open source dzinim(un liidz ar to tu vinju zinaasi kaa visus savus 10 pirkstus) nekaa cept no nulles.
1. gatava dzinja izpeetiishana ir daudz aatraaka nekaa jauna uzraxtiishana. (es caur irrlichtu pa 2 ned. labi zinaaju un glSceni pa 5 ned. izmaucu cauri un veel tagad izmantoju(shaubos vai es taada liimenja dzini buutu uzmaucvis pa shaadu laika posmu!)).
2. Arii jau tu jau ar OpenSource dzini darbojies diezgan laika vajag laivinju modificeetu savam spec geimam
3. Sekojiet jaunumiem driizumaa naakshu klajaa ar savu projektu(itkaa shogad, tikai man radaas neliela aizkjershanaas ar animaaciju)
Back to top
View user's profile
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 1:11 pm    Post subject:

Quote:
Tu darbojies ar svešas spēles gameplay. Kas tur var būt interesanti?

te nu buutu jaaskaidro dzinja atskiriiba no kaut kaada, piemeeram, "rpg maker'a" vai gamemakera: dzinis ir liela biblioteeka, kuraa ir dazaadas funkcijas un klases, piemeeram modelja ielaade, modelis, aplikaacijas izveide, visa ziimeeshana,kamera, utt.. ar geimpleju te nav nekaada sakara - izmantojot to passu irrlichtu vari radiit dazaadu zzanru speeles un dzinis nav speelju shablons, kuram tikai jaanomaina modelji, tekstuuras, skripti,..
kas geimplejaa tik lloti kopiigs, teiksim, UT, "braaljiem rocinjiem"(brothers in arms) un chacha's "river demo". lai arii zanrs ir viens un tas pats, idejas speeleem ir dazaadas.
paraleeli "Antona" rakstiishanai es maacos directX'u un veidoju savu "uuber-dzini"Very Happy - irrlichtu varam uzskatiit par paraugu kaadam jaabuut dzinim.

kaa jau kamazs saciija, ja izmanto jau gatavu dzini, radot speeli ierobezotaa laika periodaa(konkursaa), paliek vairaak laika speeles koncepta sliipeeshanai un vizuaalajam.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 2:10 pm    Post subject:

Kā jau zutīc pareizi norādīja, geimplejam ir minimāls sakars ar dzinēju. Uz viena un tā paša dzinēja tiek taisīti gan actioni, gan kvesti, gan tbs, gan RTSi, gan RPG (gan FPS skataa, gan izometriski), gan arkādes utt.. Pie tam pat izskatās jamie ļoti dažādi, lai gan izmanto vienu grafisko dzinēju.

Quote:

Turklāt, kas ir ļoti svarīgi - man spēles kodā nebūs nekā lieka. Ar laiku tas būs kā spēle iekš teksta . Varēšu spēli veidot no tā vien, ka ar notepad ierakstu to, ko vēlos. Izveidoju tekstūras un modeļus u.t.t. Un palaižu jau esošo *.exe failu. Netici? Ir jau ... tas nepavisam nav jaunums.

Errr, kurš teica, ka jaunums? Neviens jau neiebilst - taisi to savu dzini, eku, GiGa, piem., dzini sev originaalu uzcepa, neviens neko nesaka. Bet tu pashlaik kaut ko urkshkjeeji par to, ka izmantot sveshus dzinjus ir "pee" un neviens [nopietns] gamedevs taa nedara un tava pieeja esot taa pareizaakaa.

Taa redz nav, tu jau pats noteikti labi zini, ka Doom, Quake, Quake2, Quake3, Doom3, HL, HL2 un daudzi citi dzinēji tikuši izmantoti daudz un dažādiem projektiem. Tev arī jāzina, ka sava dzinēja ar visa toolseta izstrāde ir dārgs un laikietilpīgs process - piemeeram, Bioware NWN, KOTOR, KOTOR2, NWN2 (+/- tomeer jau) un Witcher (kas nav Bioware vairs) veidoja principaa uz viena un taa pasha dzineeja, to tikai uzlabojot. Interplay/BlackIsle arī savulaik līdz nelabumam izmantoja vienu un to pašu Infinity dzinēju. Nav izdeviigi katrreiz cept jaunu dzini jaunai speelei. Buus taa kaa Doom3 - nevis speele, bet benchmaarks vai dzineeja reklaamas demo.

Jau Putnos varēja labi redzēt, ka viss tiek izveidots tavos "teksta failos", tā bija(ir) arī Pahrī un kaut vai šī gada konkursantam RoNam. Tas patiešām nav nekas jauns un, man šķiet, lielākā daļa cilvēku šo principu jau sen izmanto. Un tam nav nekāda sakara ar to vai tas ir tavs dzinējs vai ne, jo, ak man die, tie svešie dzinēji jau arī izmanto šādu arhitektūru. Labrīt.

Un kāpēc tu domā, ka dziņos būs kas diži lieks? Ja tu taisi 2D sidescrolleri ar 3D api, jā, tad izmantot Irrlichtu varētu būt idiotisms, bet taisot pilnvērtīgu 3D spēli, imo, nekas diži lieks tur pāri nepaliek.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Guest






PostPosted: Tue Oct 25, 2005 2:56 pm    Post subject:

Quote:
Es neesmu Konamis, pirmkārt.

Re, re, pats sevi noliedz. Very Happy
Tu uzvedies un runā tik pat muļķīgi kā Konamis. Mask, where is one?
Back to top
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2005 All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group