dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Hmm...
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2005
View previous topic :: View next topic  
Author Message
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Jan 08, 2006 6:27 pm    Post subject:

Quote:
Paardot var arri ASV

Tev ir izveeleets pareizs nicks - DREAMER!
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Johny_JK



Joined: 21 Feb 2005
Posts: 18
Location: Rīga un Cēsis

PostPosted: Mon Jan 09, 2006 7:32 pm    Post subject:

AnetiX wrote:
Nez, 300 Ls varētu nopelnīt strādājot tikdaudz divās nedēļās.

Hmm, AnetiX, varbūt vari padalīties informācijā, kur Latvijā var pelnīt apmēram 600 mēnesī (neesot kādam bosam)?
_________________
Ja interesē HL un CS karšu veidošana (mapping) latviski vai arī, ja gribi pamēģināt Age of Empires 2 latviskojumu, tad dodies uz manu mājaslapu.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Mon Jan 09, 2006 7:42 pm    Post subject:

normaals developeris ar ~2 gadu pieredzi sanjem 500-600, taads shwakaaks ar 3-4 gadu pieredzi. un tas ir tikai developeris. Normaaliem sisteemanaliitikjiem(6-8 gadu pieredze) jau ir chetrciparu skaitlis.
Back to top
View user's profile Send e-mail
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 1:06 pm    Post subject:

Runaajot par topika aizsaakumu - esmu paarliecinaats, ka vieniigais kas truukst ir pieredze un zinaashanas.
Otra fundamentaalaa lieta - nav sajeegas par reaalo pat mazas speeliites izstraades laiku/resursiem un darbu.

Njemot veeraa mazo indago terminju (laika zinjaa) un potenciaali mazo darbonju skaitu pie vienas speeles (1 vai 2, max 3 cilv reaali domaajot -nav iespeejama vairaaku cilveeku komanda bez finanseejuma kas to satureetu kopaa) tad vieniigais ko vareetu pabeigt cieniijamaa liimenii ir kautkaada maza, interesanta speeliite ar fishku orgjinaalu. (apskatiet pasaules neatkariigo speelju uzvareetaajus - un tie nebuut nav neorganizeeti individuaalji/skolnieki kas vinjas taisijushi, bet gan diezgan nopietni profesionaalji organizeetaas komandaas)

Runaajot par taadu kaa potenciaalu naakotni, man skiet ka pareizaakais ir tiekties un dabuut darbu kaadaas jau eksisteejoshaas game dev kompaanijaas (Latvijaa laikam pagaidaam viena ir, agraak bija vel viena, bet jaacer, ka paraadiisies vel). Tur uzkraat pieredzi (reaalu pieredzi ar komercprojektiem).

Dazham labam varbuut arii paarietu veelme ar to nodarboties taalaak (mani reizeem taadas domas maac, piektienas vakaraa sviistoshaam rokaam meegjinot atrast kaarteejo kljuudu lai vareetu nokompileet un nosuutiit projektu terminjaa, zinot ka vecriigaa draugi jau dzer alu.)

Nu jaa.. un galu galaa kad buus pieredze, tad jau var biidiit kopaa pashi savas kompaanijas un komandas.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 2:43 pm    Post subject:

To Peacemaker:
Ideja bija, ka tai 100 lapu dokumentacijaa ir iekshaa arii speeles sizhets.
Bet, OK, arii tas rosina idejas. Tu vari parlasiit sizhetu; ja nepatiik, raksti citu... u.t.t. un taa joprojaam...
To Quest:
Tu laikam domaa, ka esmu tikai panjeemis eksistejoshu dzini un uzmachijis to, ko tu redzeeji ieksh: http://foto.apollo.lv/albumi/Konamis/Testa_screenshots_no_Evita.
Come-on, mosties!!! Ne tu esi redzeejis kodu, ne tu zini, kas ar to speeli vispaar notiek...
To All:
Probleema ir faktaa, ka nevar konkursaa pieteikt jau eksisteejoshas speeles. Viss! Ne motiviaacija 300 latu apmeeraa, ne publicitaates alkas nespeej mainiit programmas kodu un nepadara makslinieka bildes smukaakas. Viss notiek gadiem ilgi. Bet, ja pasaka - vai nu taisi jaunu speeli, vai nepiedalies vispaar, tad nez.
Ko mees gribam? Es piemeram gribu sadarboties ar dazhiem tipiem no shii pasha foruma (1 programmer, 1 music maker). Jo zinu, ka kopaa varam uztaisiit to, par ko visi ir sapnojushi gadiem ilgi - Lai Latvijas vaards speelu industrijaa iziet pasaulee.
P.S. Ja kaads pateiks, ka tas ir Bullshit, tad, OK, neko nedaram un ejam pie meiteneem .... dzert shampi Wink
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 3:28 pm    Post subject:

Jup, Konami, panjems vien muzik meikeri, vien koderi (skolnieku) un uzceps produktu kas latvijas vaardu nesiis pasaulee un buus ekvivalents projektiem kuriem ir 4 miljonu dolaaru budzhets, 100 cilveeku liels tiims ar ljaudiim kuriem staazhsh gamedevaa ir vismaz 5 gadi.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 4:04 pm    Post subject:

No vienas puses tev taisniiba. Bet ....
Cik muzikantu ir Freedom Fighters?
Viens.
Cik 3d meistaru vajag, lai uztaisiitu Kill Switch demo?
Viens.
Cik programmeru vajag, lai uztaisiitu effektus teiksim Conter Strike?
Divi.
Ko tev veel vajag?
Paradise Isle bija uz doto briidi viss, kas vajadziigs -
~ Shaderu atbalsts.
~ Kameras & Keyboard vadiiba.
~ Personaazhu animaacija.
~ HUD sisteema.

Veel vajag:
~ HDR un pilnekraana effekti (motion blur, e.t.t)

Bet to jau tas skolnieks zina.

Probleema ir taa, ka juus parak daudz gribat to, kas praktiski nav vajadziigs. Vajag tikai to pataisiit skaistaaku, sizhetiski labaaku, un lietas notiks.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 5:01 pm    Post subject:

Neesmu ne dzirdeejis ne speeleejis taadu Freedom Fighters, un arii muuzikas komponeeshana man svesha.. bet nu tas buutu tas mazaakais. Speele var buut arii bez muuzikas tiiri baudaama.

Nezinu arii taadu Kill Switch un nezinu cik tur aartworka, tachu zinu, ka lai uztaisiitu normaalu muusdieniigu 3d charakteru (ar normal mappem no high-poly versijas) ir nepiecieshamas 2 nedeeljas kaa minimums - ieskaitot animaacijas, var reekjinaat gandriiz meenesi.
Lai izveidotu vienu pilnveertiigu speeles liimeni, bagaatiigu ar objektiem, tekstuuraam - tur jau ir vajadziigi vairaaki meeneshi (darbojoties vienam).. ja vel liimenis nav statisks bet ar dinamiskiem/mainiigiem objektiem. Visa shii deelj parasti pie lielaam AAA speeleem straadaa liela maakslinieku komanda (20+ cilveeki) un vinji straadaa visilgaak - no pirmaas liidz peedeejai projekta dienai.

CounterStrike - tas ir MODs kur uz HL dzineeja ir modificeets esoshais deathmatch modulis, pievienotas speeleetaaju komandas, jauni ierochi utt. Turklaat CS ir ljoti gara veesture - vairaaki gadi liidz tika novests liidz shaadam liimenim un jau sen pie vinja nestraadaa tikai divi cilveeki.

Paradise Isle lai arii labaakais kas liidz shim redzeets no LV game dev un ljoti labs darbs prieksh viena cilveeka, tachu patiesiibaa nav nekas liels uz vispaareejaa speelju fona - grafika (iznjemot smuko uudeni) 98 gada liimenii. Gameplejs ljoti ierobezhots - tiiri vienveidiiga darbiiba. Liimenju sisteema primitiiva - viens terrains iegremdeets uudenii un objekti pa virsu. AI primitiivs. Turklaat no optimizaacijas viedoklja speele bija neoptimizeeta. Ljoti liela dalja speeles un dzineeja bija hardcodeeta, cik sapratu no Gigas staastiitaa. Taa ka nekas cits kaa Paradise Isle 2 vai Isle of Hell no taa taalaak vairs nesanaaktu.

Preciizaak cik sapratu no Gigas tad nav nekaadas sheideru sisteemas - visi sheideri ir hardcodeeti (to izmantoshana) un lai izmantotu kkaadus jaunus sheideru tipus uz citiem objektiem buutu jaamaina kods. Universaalas sheideru sisteemas izveide nav mazs darbs.

Kamera/Keyboard - inputs ir dazhas rindinjas un kamera ir tiiri piesaistiita - nav nekaadas kameras dinamiskas animaacijas.

Personaazhu animaacija - primitiiva sisteema. Muusdienu speelees taa ir viena no advanceetaakajaam un sarezgjiitaakajaam lietaam ar face morfingu, IK, ragdollu/daljeeju ragdollu piesaiste u.c. modernaam tehnologjijaam. Sheit nekaa no taa nebija.

HUD sisteema - nekas vairaak par parastu 97 gada liimenja HUD te nebij, bet lai izveidotu pilnu GUI sisteemu ar visaam kontroleem u.c. fiichaam (protams ja speele tur prasa) tad tur ir jaapasviist ilgaaku laiku.

Taalaak tevis piemineeti HDR un pilnekraana effekti - tas viss iet zem sheideru sisteemas tavai zinaashanai, kurai buutu jaaspeej tikt galaa ar jebkaadiem custom effektiem/setupiem. Tapeec arii taa nav viegla.

Rezumeejot vel varu pateikt ka tu esi aizmirsis veel dazhas "elementaaraas" lietas kuraam speelee jaabuut:

Liimenju sisteema - BSP/Portaali/Terrains vai kas nu vaidziigs, un manupraat ir viena no sarezgjiitaakajaam dzineeja daljaam. Njemot veeraa muusdienu prasiibas - lielu poligonu skaitu, dinamisku liimenju ielaadi un paareju starp zonaam (dazhaas speelees nav loadinga starp liimenjiem). Protams tam visam ir jaaspeej darboties kopaa ar citiem speeles moduljiem - shiederu sisteemu, fizikas moduli, AI utt turklaat jaabuut ljot ljot optimizeetam un aatram. Shii dalja manupraat vien ir visu ieprieksheejo dalju veerta (un tu vinju biji aizmirsis Surprised ?)

AI - vesela zinaatne, neironu tiikli, gjeneetiskie algoritmi, FSM, turklaat muusdienaas kad nevienu vairs nepaarsteidz parastaa Quake liimenja mosntru uzvediiba - visi gaida advanceetu cilveekveidiigu riiciibu kur pretinieka uniti sadarbojas un izdara viltiigus gaajienus. Sho dalju labaa liimenii nedomaaju ka vispaar kaads latvijaa var uzrakstiit. Akal aizmisi?

Skriptu sisteema arii nav maza (advanceeta pat ljoti sarezgjiita) - tiiri vaidziiga ja speeles izmeers aug un nevar visu rakstiit kodaa.

Un protams - ja reiz mums ir kautkaadi liimenji, charakteri, skripti un viss cits stafs, ta dmums ir vaidziigi kautkaadi riiki kur to visu likt kopaa. Nu lab - var jau nerakstiit editorus pilniibaa, bet rakstiit exportetus 3dmax/maya vai kam citam tachu arii eksporteri uzrakstiit nav diezko viegli.

Ganjau esmu sho to vel aizmirsis no buutiskaakaa, bet nu ir vel simtiem siiku lietinju kas visaa speelee ir jaakodee un sastaada veel vismaz pusi laika klaat visam augstaakmineetajam.

Un skaistaaku un sizhetiski labaaku - nu tas jau ir tiirais siikums. Runaajot par gameplay - idejas nevienam nekad netruukst, tik tehniski taas nevienvmeer var norealizeet. Un skaistaak - tas pats par sevi, jaamaak tik uzziimeet un uzkodeet.
Tas ka liidz shim nav bijis labs gameplay vai smuka grafika nenoziimee ka cilveeki nesaprot ka to vaig, bet gan to ka tas kas ir ir labaakais uz ko vinji ir bijushi speejiigi.

Pirms atbildi - paarlasi visu vismaz 5 reizes, pameklee info par katru attieciigo teemu, papeeti kaadu sourci (Q3 piem) un tad pasaki veelreiz cik mazs un viegls darbs tas viss ir.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
BHC
Guest





PostPosted: Tue Jan 10, 2006 5:52 pm    Post subject:

Varu tikai un vienīgi piekrist.
Šo varētu ielikt kā obligāto literatūru wannabe Quake5, GTA-LV, MU tjipa RPG taisītājiem.
Tiesa, viņiem tas noteikti neko neizsaka. Very Happy
Back to top
Dreamer



Joined: 08 Jan 2006
Posts: 70
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 6:10 pm    Post subject:

Nu, Dev - noliecos tavaa prieksaa - tu esi iists DEV!!! Shocked Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 3:39 pm    Post subject:

Vareetu tev piekrist, bet tu par daudz paarspiilee tai vietaa, kur tu apgalvo, ka jaaveido 2 nedeelas viens personaazhs.
Vai tu par Poser esi aizmirsis?
Vai tad tu nezini, ka Quake 4 un Doom3 un F.E.A.R tapshanaa izmantota shii proga? Un, ka normaal mape un visas paarejaas tekstuuras var izmaniit 5 minuutees?
Kas attiecaas uz taviem AI, tad kaads sakars te ar neironu tiikliem?
Un kas vainis HUD sisteemai? ... nu jaaa .. tu jau manu testaversiju neredzeeji.
Kam tev piebaast kodu ar 95% nevajadziigu infu?
Labi, redzeesim vasaraa, cik tur taa lieta gruuta vai viegla.
Ja man speele nav paradzeets Camera Deep efekts, tad tas arii nebuus. Ja nav paredzeets izmantot Half Life 2 vai F.E.A.R cieniigu AI un taas apkaartnes arhitektuuru, tad tas man ar nebuus.
Paskaties uz tiem Irrlich skriiniem, tie mani padarija gandriiz slimu.
To visu tagad izveido ar labaaku 3d pasauli un labaakaam tekstuuraam, un redzeesi, viss pamainiisies uz labaako pusi. Tachu ar to vien buus par maz.
Taa kaa es runaaju tagad par savu speeli, ka viss liekais buus izmests un viss padariits dinamiskaks un logiski sataisiits.... Smile
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 4:08 pm    Post subject:

EDDY wrote:

Vai tu par Poser esi aizmirsis?
Vai tad tu nezini, ka Quake 4 un Doom3 un F.E.A.R tapshanaa izmantota shii proga? Un, ka normaal mape un visas paarejaas tekstuuras var izmaniit 5 minuutees?


Quake4 un Doom 3 izmantoja visvairāk Maya, kā arī Softimage XSI. F.E.A.R izmantoja tikai Mayu. Lai dabūtu Normal mapi vajag low un high-res modeli, kurus uztaisīt nemaz nav 5 minūtes.
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 4:15 pm    Post subject:

EDDY: ja jau tas ir tik viegli kā runā, nah neizveido pats kaut kādu gadsimta grāvēju?
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 4:19 pm    Post subject:

AnetiX, viņš taču taisa. Mēs visi nepacietīgi gaidam februāri, kad, ja pareizi atceros, demo versijai ir jāiznāk.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 6:22 pm    Post subject:

Quote:

AnetiX, viņš taču taisa. Mēs visi nepacietīgi gaidam februāri, kad, ja pareizi atceros, demo versijai ir jāiznāk.

...jo uztaisīt var taču tik ātri...

wait

paklau, eddy, ja jau viss tik vienkārši, kāpēc EVITA nav jau gatava?
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2005 All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group