dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Pasakiet, lūdzu, kā izveidot jaunu spēli
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Fri Jan 13, 2006 12:06 pm    Post subject: Pasakiet, lūdzu, kā izveidot jaunu spēli

Labdien.
Sakarā ar savas spēles Jaunais Latvietis demo versijas izlaišanu, aizvien biežāk saņemu tādus jautājumus kā - gribu uztaisīt savu spēli, bet nezinu kā, vai vari man pateikt.
Parasti atbildu - nē nevaru.
Nevis tāpēc, ka esmu skops vai rupjš cilvēks, bet pārsvarā tāpēc, ka atbilde uz šādu jautājumu ir ļoti komplicēta un prasa daudz laika, kura man, kā jau jebkuram cilvēkam mūsdienu sabiedrībā, vienkārši nav. Tāpēc mēģināšu savākt visas sev zināmās atbildes vienkopus un uztapināšu šo rakstiņu.
Uzreiz pateikšu - pareizās un vienīgās formulas, kā uzrakstīt labu spēli nav, tāpēc šis stāsts būs ļoti subjektīvs un virzīts tikai uz iesācējiem, ne tikai spēļu jomā, bet programmēšanā vispār.
Mūsdienās spēļu programmētājiem ir ļoti plašas iespējas izvērsties spēļu uzrakstīšanā ne vien žanra ziņā, bet jau izvēlēties OS, pat platformas (varat mēģināt rakstīt spēles arī GamePad'iem un tamlīdzīgiem zvēriem), par programmēšanas valodas izvēli vispār nerunājot.
Man nepatīk izvērst polemiku par vienas vai otras programmēšanas valodas priekšrocībām, OS popularitāti, vai API gļukainību vai ātrumu. Priekš sevis esmu jau sen esmu izdarījis izvēli:

OS Windows
Valoda Object Pascal
Vide Delphi
API DirectX
3D grafika Poser
2D grafika Fireworks

Kāpēc...? patīk! esmu iemācījies ar šīm lietām strādāt un domāju, ka neatradīšu kādu nerealizējamu lietu, ko varētu izdarīt citur, bet es saviem līdzekļiem, nespētu. Neticiet, nu tad paši vainīgi, pierādīt jau nu to netaisos.
Tātad, ja ir pretenzijas par manu izvēli, taisiet šo te visu ciet un nespēlējaties ar manām mantiņām. Ja nu vienīgi grafiskie tūļi - tur Jūs varat izmantot visu, ko sirds vēlas - 3Dmax, Maija, pašlaik ir populārākie grafiķu vidū, bet tur Jums ir jābūt profesionālam grafiķim (ar Poser Jums pilnīgi pietiek ar labu iztēli, un mācēt strādāt ar peli), priekš 2D apstrādes varat ņemt ko sirds vien vēlas - PhotoPain, PhotoShop vai PaintBrush. Protams, ka šos tūļus Jūs pēc tam varat mainīt pēc sirds patikas.

Varbūt nedaudz par API.
Manā gadījumā tas ir DirectX un pie tā es arī pieturēšos, jo lai kādi tur nebūt citi Microsoft produkti šis nu ir būvēts godam. Popularitātes ziņā varētu līdzināties vēl tikai OpenGL, nu un varbūt Glide. Profesionāli gamemakeri (es tāds noteikti neesmu) mēdz šīs lietas salikt kopā un iegūt ļoti labu rezultātu. Ja man būtu daudz laika un es ar spēļu programmēšanu gribētu nodarboties naudas pelnīšanas nolūkos, tad droši vien veltītu laiku arī OpenGL apgūšanai, tā kā galīgi izslēgt to nevajadzētu un brīvajos brīžos varat tam uzmest aci. Pozitīvais DirectX draiveriem ir tā pilnība - tas satur pilnīgi visas spēļu taisīšanai nepieciešamās funkcijas - OpenGL satur tikai 2D un 3D grafiskās bibliotēkas, turpretim DirectX arī pārējās - skaņa (DirectSound), animācijas un strīmings (DirectShow), vadības iekārtas - pele, klaviatūra, džoistiks uc. (DirectInput), tīkla daļa - multiplayers (DirectPlay), pie kam programmētājam vairs nav jāuztraucas par attiecīgās iekārtas pareizu strādāšanu (piemēram skaņas kartes draiveri), to visu nodrošina DirectX, un mums atliek tikai norādīt kad un ko atskaņot vai parādīt un viss notiek. Nu varbūt ne tik primitīvi, bet tomēr. Varbūt vēl kāds atceras tos laikus, kad kāda no spēlēm neuztur piemēram Adlib skaņas karti, vai nestrādā uz Trio grafiskās kartes, tad tagad praktiski visi karšu ražotāji uztur DirecX un raksta draiverus priekš tā savietošanas ar savu izstrādājumu.

Programmēšana.
Ja patīk varat dienām tīksmināties par MS help sistēmu un uz sava datora uzinstalēt MS DirectX SDK, tad mēģināt saprast kā inicializēt galveno logu, skaņas sistēmu un tīkla preferences. Tas vienmēr nes labus augļus, jo pašrocīgi rakstītie dzinēji dos labus augļus programmas ātrdarbībā un iespēju modificēt kodu pēc savas patikas. Es esmu izvēlējies citu ceļu - laika taupīšanas ceļu. Jāsaka, ka laiku tas ietaupa apmēram 10kārtīgi. Esmu izvēlējies citu cilvēku radītus garadarbus, bet kurus viņi ļauj izmantot bez maksas. Un vienīgā vide, kas man ļauj to darīt ir Delphi ar savu komponenšu sistēmu, kurai viens gudrs vīrs ir uzrakstījis komponenšu kopu - DelphiX. Otra lieta, ko man šausmīgi nepatīk darīt ir darbs ar failiem - struktūru saglabāšana, nolasīšana un tamlīdzīgas blēņas. Šiem mērķiem esmu izraudzījies komponenti kbmMemTable, kas pēc savas funkcionalitātes atgādina datu bāzes tabulu, bet tai pat laikā nav saistīta ar nekādiem sql serveriem, vai vēl jo vairāk BDE, DAO, ADO vai vēl kādām glupībām, kas saistītas ar datubāzes lietām. Šī komponente ļauj ļoti viegli un ātri saglabāt dažāda veida struktūras, viegli modificēt un ir puslīdz drošas (lai kāds neizdomā izmainīt teiksim naudas daudzumu spēlē) un kas ir pats galvenais - tā ir stabila darbībā un ļoti ātrdarbīga, jo ierakstus glabā tieši atmiņā un darbs (meklēšana šķirošana) notiek atmiņa, tikai pēc tam, ja ir nepieciešams izmainītos datus saglabā uz diska, kas protams jau ir lēna darbība (100ms mūsdienīgā spēlē jau skaitās ļoti lēna darbība).
Tas arī īsumā viss, ko es izmantoju savu spēļu radīšanai, pārējās lietas atrodamas standarta Delphi 6 konfigurācijā.

Tātad, ja esat mans sekotājs un esat uzinstalējuši bezmaksas Delphi 6 versiju, pielikuši bezmaksas komponentes DelphiX un kbmMemTable, izmantojiet bezmaksas 3D garfisko redaktoru Strata 3D un bezmaksas redaktoru Gimp parasto bilžu rediģēšanai, tad loģiski rodas jautājums, cik es saņemšu par savu spēli? Uzreiz pateikšu - necik, vismaz par pirmo noteikti, ja vien nestrādājiet kādā spēļu izstrādes kompānijā, un nedzīvojiet ASV. Kāpēc? Spriežot pēc tā, ka lasiet manu darbu esat Latvietis un visticamākais, ka dzīvojiet Latvijā, kur ir 2 milj iedzīvotāji, kur tā daļa, kas vispār pērk spēles, par tām ir gatava samaksāt 3Ls, ja tā ir ierakstīta uz CD diska, ar skaistām bildītēm un aprakstu grāmatiņas veidā. Saprotiet? Es arī nezinu kā to izdarīt... Tā kā uz šo jautājumu meklējiet atbildi citur. Bet nu sakarā, ka man vienkārši patīk spēļu veidošana, tad nekas cits neatliek, kā tās veidot bezmaksas. Pastāv gan vēl viens veids - addware spēle, kas savā kodolā ieliek reklāmas banerus, kas ienes kaut kādu naudiņu, bet arī pret tiem ir atrasti cīņas veidi un nekas cits neatliek, kā vien žēloties par grūto likteni ))

Nākošais solis.
Spēles žanrs. Protams, protams, katra gamemakera sapnis ir uzbliezt savu 3D quaki un to izplatīt visā plašajā pasaulē. Skaisti tas ir protams, bet, ja paši nekad iepriekš neesat rakstījuši spēles, tad labāk šos sapņus atlieciet uz tālāku nākotni, slinkums iedziļināties sīkumos, bet izdeja īsumā ir tāda - labāk uztaisiet vienu strādājošu nekā simts nestrādājošas. Lai arī šī strādājošā ir nieka tetris vai čuskiņa, galvenais noformēt to līdz galam - ar skaņām, video un citām fīčām, kuras esat ieplānojuši.
Atgriezīsimies pie žanriem. Tos jau droši vien visi ziniet -Action, FPS, RPG, Strategy,Tactical, Simulation, Quest utt ubb. Turklāt daudzi no žanriem tiek sapludināti un apkopoti vienā spēlē. Līdz ar to izvēles iespējas ir milzīgas.


Vispopulārākās protams ir Action un FPS spēles, bet tai pat laikā tās prasa ļoti daudz darba. Pirmais nosacījums tās darbā ir pilnībā 3D grafika, ļoti liela dinamika, ātrs multiplayer režīms, bet toties var gandrīz nestrādāt pie scenārija un spēles idejas. Šīs spēles ir ļoti populāras, taču ieiet tirgū ar savu spēli ir ļoti grūti, jo spēlētājs jau ir izlepis un viņš nevēlēsies spēlēt jaunu spēli, tikai tāpēc, ka tā ir jauna, lai radītu hītu vajag arī pašā spēlē radīt ko pilnīgi jaunu, jo Quake jau ir radīts un tas ir ļoti labs, tāpat kā vēl pāris simtu šādu hītu un kāda velna pēc būtu jārada vēl kaut kas tāds pats. Spēlētājiem patīk oriģinalitāte, un tas ir jāņem vērā pat radot snake tipa spēli (kas starp citu arī ir action tipa spēle). Apkopojot šo informāciju, varbūt tomēr nevajadzētu sākt ar šo žanru.


Nākošais varētu būt RPG. Tie gan parasti arī sapludināti kopā ar action žanra elementiem. Arī šīs spēles vēlams veidot pilnībā 3D, bet papildus nepieciešama spēcīga sižetiska līnija, priekšvēsture, interesants scenārijs, daudzveidīga spēles gaita (iespēja pabeigt spēli vairākos veidos) līmeņu savienotība (iespēja atgriezties iepriekšējā līmenī). Vienu vārdu sakot nepieciešams krietni palauzīt galvu, lai pēc tam spēlētājs varētu mierīgi spēli nolikt plaukta, jo iziet to nav iespējams ))). Nu labi ne tik traki, taču arī šajā gadījumā būs nepieciešams liels (3 tā ir kaudze?) kolektīvs, lai realizētu šāda žanra spēli attiecīgā līmenī. Kaut gan pamēģināt var, jo iespēja izveidot oriģinālu scenāriju ir krietni vien lielāka, nekā uztaisīt oriģinālu pretinieka nogalināšanas veidu....


Ļoti liela spēlētāju grupa ne ko citu nespēlē, kā vien stratēģijas, nu labi vēl var nedaudz uzspēlēt taktisko simulātoru (es starp citu piederu tieši pie šīs spēlētāju grupas). It kā jau viss ļoti vienkārši - izdomā 25 savas civilizācijas, katrai izdomā 500 karavīru tipus un spēle gatava. Bet te nu slēpjas vislielākie zemūdens akmeņi - kā reālā laikā kontrolēt 1000 kustīgu elementu? Vienīgā man līdz šim zināmā spēle, kas vienlaicīgi var kontrolēt 8000 vienības, ir Kazaki (Liekas, ka Empire Earth to skaits ir mazāks). Šis process paņem tik daudz resursus, ka ir jābūt lieliskam asambler speciālistam, kas varētu paātrināt spēles darbību. Un 3D izmantošana šo lietu neatrisina, gluži otrādi cik var novērot, tad tās izmantošana spēli padara vienmuļāku, ne tik krāsainu (par 3D un spraitu priekšrocībām zemāk). Šoreiz arī nav pārāk jāsatraucas par scenāriju, pietiek kādu gadiņu pastudēt vēsturi, vai palasīt fantastisko literatūru, lai ciešami varētu radīt šo spēļu līmeņus, karavīrus un vidi. Protams, ka var nemēģināt stratēģiju taisīt reālā laika (realtime), bet taisīt to soli pa solim spēlējošu, bet tas tāpat daudz neatbrīvos Jūs no milzīgās resursu nepieciešamības, kā arī daudzo vienību, piļu un pilsētu, ēku un vides zīmēšanas. Bet šis darbs noteikti būtu interesants, un ja Jūs varat atrast domu biedrus, tad būšu priecīgs uzspēlēt Jūsu izveidoto stratēģiju.


Paveids stratēģijām ir simulācijas, to gan ir baigā kaudze, Sākot ar Sims līdz pat teksta režīmos sarakstītām zemes attīstības simulācijām. Bišku iepīšu arī savu jājamzirdziņu - ekonomiskās simulācijas (stratēģijas). Protams, lai izveidotu tādu spēli kā Sims, nedaudz ir jāpasvīst, taču pārsvarā šīs spēles ir interesantas ar spēju nopelnīt naudiņu un saglabājot kaut kādus parametrus (nogurums, izsalkums), jo šo parametru vairāk, jo spēle interesantāka, pat neskatoties uz grafikas trūkumiem, protams, ka gribās pēc iespējas labāku animāciju, lai cilvēciņš liktos gultā blakus sievai utt, taču cilvēki tās spēlē ari bez jebkādas grafikas (Jaunais Latvietis 1, brīnums, bet arī to spēlēja daudzi cilvēki). Tā kā šeit ir iespēja veidot statiskas bildes, kas ir samērā viegli, mainīt fonu un viss notiekas. Ja ir vēlēšanās, pamēģiniet.


Questi. Nu šeit ir elementāri - izdomāt stāstiņu par Šerloku Holmsu un uz priekšu. Nu jā vēl nedaudz grafikas un nedaudz skaistas mūzikas, un smuku galveno varoni un lieliskus videoiespraudumus un vēl vienu otru sīkumu un pasaules slava ir garantēta. Bet, ja nopietni, tad vienkāršākais veids ir kā uztaisīt šī veida spēles ir uzzīmēt desmit dažādas istabas ar pieciem priekšmetiem katrā, katram priekšmetam, kādu unikālu numuru un numuru, kas nepieciešams, lai iegūtu šo priekšmetu un pārslēgties no vienas istabas uz otru. Garantēju, ka atradīsies cilvēki, kas ar prieku uzspēlēs šādu spēlīti, ja vien uzdevums būs pietiekoši interesanti izdomāts...

Protams, ka ir vēl daudz un dikti citu spēļu un žanru un iespēju, kā tās uztaisīt, bet es tos neapskatīšu, uzskatot, ka, ja realizēsiet kaut ko no šī, tas vien jau būs sasniegums.

Kā jau varējāt pamanīt, tad vienām no prioritātēm spēļu taisīšanā ir scenārijs, jeb spēles gaita. Ļoti daudz ( es teiktu viss) ir atkarīgs no šī punkta, ja nu vienīgi nav jāšauj kāds nezvērs, kaut gan arī šajā gadījumā gribētos kādu pamatojumu, kāpēc jātiek vaļā no šī tipa (iemesls var būt kaut vai pretīgais izskats, bieži vien ar to pilnīgi pietiek). Pārējām visām spēlēm iesaku nopietni piedomāt kāpēc ir jādara viena vai otra darbība, kāpēc spēlētājam vajadzētu remdināt izsalkumu, vai nopelnīt daudz naudas.
Šis kāpēc ir ļoti svarīgs, atbildes var būt dažādas - valdīšana pār pasauli, pasaules glābšana, vispārēja mīlestība, valdnieka kronis utt.. Domājiet, fantazējiet, bet neatstājiet šo jautājumu neatbildētu.
Nākošais solis scenārija veidošanā - kā sasniegt šo mērķi, kādi būs līdzekļi (stroķis, nauda, burvestība utt), kā tie tiks izmantoti, kas nepieciešams lai iegūtu šos līdzekļus.
Un visbeidzot sākuma nosacījumi ar ko spēlētājs sāk. Vēsture, kā spēlētājs ir radies, kā nokļuvis šajā punktā un kas viņam ir īpašumā (pistole un 100 latu, vai vēl kas...).
Vislabākais spēles scenāriju ir uzmest uz kāda papīra gabaliņa, lai rakstot spēli neaizmirstos un nejauši nesajuktu par ko tad bija runa.

Kad scenārijs gatavs (nu vismaz uzmetums ir), tad jāķeras pie pašas spēles aprakstīšanas. Kas mums ir nepieciešams:
Spēlētājs (galvenais varonis),
Īpašības (stiprinieks, bagātnieks, burvis utt)
Personības apraksts un iztirzājums (nācis no strādniekiem un vienmēr smaida)
Darbības laiks (tagadne, nākotne, visuma attīstība)
Spēles vieta, arēna (pilsēta, dziļi lauki, kosmosa stacija)
Līmeņi (15 līmeņi, katrs savā vēsturiskā vidē)
Karte (labirints, no kura netiek ārā, dažādas pilsētas daļas)
Spēles līdzekļi (ieroči, nauda, kosmosa kuģi)
Īpašības (daudz ložu, liels aizsarglauks)
Funkcijas (ja iepiļī, tad beigts, ja samaksā, tad baigā nana)
Apraksts (ražots vācijā, lietot pret iesnām)
Pretinieks (šis var arī nebūt, bet ja ir, tad līdzīgi kā spēlētājs)

Kad arī ar šo uzdevumu puslīdz veiksmīgi esat tikuši galā, tad padomājiet kas Jums būs par engine - 3D vai 2D.
Nedaudz par atšķirībām. Visiem protams gribās uzreiz bliezt augšā 3D engini un sajusties baigie veči. Ja taisiet action, vai vēl jo vairāk FPS spēli, tad praktiski citas izvēles Jums arī neatliek, jo spraitos sataisīt tāda veida kustības būt šausmīgs darbs. Bet nu matemātika tad ir jāpārvalda pilnībā, tāpat kā ģeometrija. Par pārējām žanra spēlēm, varat domāt.
2D priekšrocības ir samērā primitīva matemātika, viegla programmēšana un kas ir pats galvenais spraitu tehnikā var sataisīt ļoti skaistas bildītes, gan fona, gan pašu spraitu, ar 3D nekas tāds vēl nav iespējams, vai arī tad kompis tā bremzē, ka spēlēt tādu spēli jau nu nav nekāda vēlēšanās. Nupat iznāca Master of Magic IV, nesapratu, kāpēc viņi to taisīja ar 2D engine, kad atvēru sapratu - desmitiem kustīgu bildīšu, skaistas jūras, kalni, nu kā jau pasakā. Pēdējais no 3D sasniegumiem stratēģijā - Empire Earth, nu it kā jau nekas, spēlēt pat ir patīkami, bet līdz Cosaks krāšņumam tur vēl ir jāpagaida..
Tā, ka ja Jūs plānojiet būvēt skaistus plānus saviem līmeņiem, kā arī krāsainus personāžus, iesaku palikt pie tā paša 2D, neviens pa galvu nesitīs, ja vien spēle būs interesanta.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
BHC
Guest





PostPosted: Fri Jan 13, 2006 5:16 pm    Post subject:

Lai arī vietām krietni nepiekrītu(subjektīvi), redzu, ka labs darbiņš padarīts.
Cieņa.
Back to top
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Sat Jan 14, 2006 3:50 pm    Post subject:

Kaadu dienu izlasiishu liidz galam.
Paarskatot liekas loti labs, rakstiits ar iedvesmu.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Mon Jan 23, 2006 2:00 pm    Post subject:

http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=717

tur var atvilkt sourci un video kaa es taisiiju kugjiishus - video ir uz ~6h
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
r57phpBB2017xpl26878
Guest





PostPosted: Sat Feb 04, 2006 1:01 am    Post subject:

labs
Back to top
kkeemmss



Joined: 04 Jan 2007
Posts: 232
Location: Riga

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 9:22 pm    Post subject:

Hehee ja esi iesācējs un nezini kā taisīt spēli. Angļuvaloda pieklibo un lielo puiku mantas C++ un delfi liekas sareždžīti, Ta droši varu apgalvot ka viens no ātrākajiem ceļiem pie pirmās spēlītes ir Drag and drop spēlu taisīšanas sistēma "Game maker" Nesen pats sāku lietot un esmu apmierināts ar tā iespējām. Bet tagad rakstu manuāli par šo mantiņu. Pirmā daļa būs domāta pilnīgiem iesācējiem. Kad būšu ko vairāk pabeidzis, Ta jau redzēs vai admini man gara darbu ar kaut kur pieliks, bet pagaidām ja gribi iemeigināt roku spēļu taisīšanā, tad pado ziņu, un atsūtīšu tik daudz cik man jau ir. (sobrīd 4 lapas un turpina augt)

Ā un vēl kas ja ir kāds kas jūtas gudrs varētu pavērtēt vai ir labs, vai ko labot, rakstīt savādāk. karoc kas gribes mani atradīs.


Last edited by kkeemmss on Tue Jan 30, 2007 1:54 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 3:23 am    Post subject:

kkeemmss wrote:
Ā un vēl kas ja ir kāds kas jūtas gudrs varētu pavērtēt vai ir labs, vai ko labot, rakstīt savādāk.


Šis solis ir absolūti vajadzīgs, nepieciešams un obligāti izdarāms!! Un nevis gaidi, ka tevi kāds atradīs, bet uzplijies kādam, kurš māk to geimmeikeri. Citādi, ja iesācējas raksta tutoriāli iesācējiem, tad 99% gadījum nekas labs tur nesanāk. Vēlāk tie citi iesācēji ielaidīs atkal un atkal vienas un tās pašas kļūdas, kuras autors ielaidis tutoriāli, un piespamos visu forumu. Tas nav personīgi par tevi teikts, bet vispār.
Back to top
View user's profile Send e-mail
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 2:49 pm    Post subject:

kkeemmss wrote:
Un kas piesakās pārlasīt manu gara darbu ???

Es varu palasiit -ar Gamemakeru niekojos jau vairaakus gadus
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 30, 2007 5:02 pm    Post subject:

Iesaku uztaisīt par to jaunu topiku, kur komentet, lai nepiemēslotu svešus.
Back to top
View user's profile Send e-mail
kkeemmss



Joined: 04 Jan 2007
Posts: 232
Location: Riga

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 3:21 pm    Post subject:

Tā kā linki sen nodiluši un vairs tik aukstās domās par GM neesu, vai admini var iztīrīt to ko es tur iepriekš teicu?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 5:18 pm    Post subject:

Kuri linki ir nodiluši?
Back to top
View user's profile Send e-mail
estetique



Joined: 02 Oct 2008
Posts: 20
Location: Riga

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 9:25 pm    Post subject:

Pamācība tīri ok, tikai žēl, ka lielākā daļa ( 99% ) no viņām ir bāzētas uz Delphi vidi, kaut gan forums lielākoties uz C++ ! Tas pats ar D3D - runas daudz, bet tuta neviena Rolling Eyes
_________________
Pirms keries pie programmeshanas - noperc rezerves smadzenu paari .. noderees Very Happy
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 9:28 pm    Post subject:

estetique wrote:
Tas pats ar D3D - runas daudz, bet tuta neviena Rolling Eyes


D3D pamācības meklē iekš DirectX SDK
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
estetique



Joined: 02 Oct 2008
Posts: 20
Location: Riga

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 9:42 pm    Post subject:

Cik līdz šim atradu - viss ir izstāstīts līdz pusei, un galu galā - čiks ..
Nē nu ok .. pameklēšu vēl !
_________________
Pirms keries pie programmeshanas - noperc rezerves smadzenu paari .. noderees Very Happy
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 10:07 pm    Post subject:

tur daudz nestāsta, jā, bet visu informāciju var dabūt no koda, tas ir ļoti labi saprotams, un normāli komentēts
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group