dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

gcc pret VC++

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 7:26 pm    Post subject: gcc pret VC++

Nee nebaidieteis.Netaisos taisiit aptauju,kursh ir labaaks (taapat buutu bezjeedziigi) vai ko tamliidziigu.Gribeeju vienkaasrshi padaliities savaa pieredzee (ar gcc njemos tikai kaadu meenesi,taapeec man vinja nav diez ko liela) un saliidzinaat gcc un Microsoft Visual C++ compilatoru.
Atshkjiriibas:
1) To laikam ir pamanijis katrs-gcc failu beigaas jaabuut newline.
2) Defineeju globaalu mainiigo ieksh shared object (.o faila).Peec tam defineeju globaalu mainiigo ar taadu pashu nosaukumu executable failaa,kas izmanto sho shared object-rezulttats:Segmentation fault.

Ko veel pamaniju:
1) Varbuut taa tikai man liekas,bet gcc kompilee atraak.
2) Liels gcc pluss - tas kompilee gan c gan c++ (ar -lstdc++) kodu.

Shii noteikti ir viena SIIICINJA daljinja no visa.Varbuut padalieties ar savu pieredzi.Papildiniet mani.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 8:10 pm    Post subject:

globālie mainīgie, ja tu gribi lai ir globāli tikai vienā failā, jādefinē ar static keywordu, citādi tie būs pieejami arī no citiem failiem. Iespējams tas līdzēs, citādā variantā - nav labi lietot divus vienādi nosauktus globālos mainīgos, kurus abus lieto vairāk kā viens fails (ne obligāti vieni un tie paši faili).

Par ātrumu - man atkal liekas, ka gcc kompilē lēnāk nekā vc :) (bez prekompilētajiem headeriem, tos nelietoju ne vc, ne gcc variantā).

A par c/c++ koda kompilēšanu - kāds tur pluss? Vai tad tieši iesācējam nebūs lielāka putra ar to biliotēku un to, kas īsti ir c, kas c++ kods? Nez..
Un vai tad studijas kompilētājs cl.exe arī nekompilē gan c, gan c++? Pats īsti nezinu neesmu daudz komandrindā ar vc ņēmies.

gcc.exe jau īstenībā dara (jeb māk darīt) daudz vairāk - kompilē netikai c/cpp, bet arī kompilē headerus (prekompilētie header), linko (taisa .exe, .dll, whatever..), asm kodu kompilē, kā arī darbojās par precprocesoru u.t.t. Ko precīzi viņam darīt, to viņš nosaka no padotajiem failu tipiem. Ja grib pats lietot precīzākas komandas, tad tam visam ir savas komandas: gcc, g++, ld, as, u.t.t

Citas lietas, kas man patīk gcc - typeof :) Smukas lietas ar to var izdarīt.
Vēl arī - smalki tjūnojami optimizācijas parametri.
Back to top
View user's profile Send e-mail
OmItE



Joined: 29 Jan 2006
Posts: 71

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 9:31 pm    Post subject:

kas ir gcc? Very Happy
_________________
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nekad nekaitiniet OMU!!!
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 9:50 pm    Post subject:

Tev gūgle šodien nestrādā? http://www.google.com/search?q=gcc
Vispārīgi sakot tas ir GNU Compiler Colletions - dažādu valodu kompilētāji. Bet parasti par to runā, domājot C/C++ kompilētāju. Kompilētājs open-sources, tātad bezmaksas (komerciāliem mērķiem gan tikai rezultējošais nokompilētais kods, paša kompilētāja sources ne). Darbojas arī ne tikai zem *nix, bet arī gan Windows, gan DOS, gan MacOS (un citām OS). Manuprāt vienīgā jēdzīgā alternatīva VC zem Windows (runājot par C++).
Back to top
View user's profile Send e-mail
ledusledus



Joined: 31 Jan 2006
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 12:53 am    Post subject:

borlanda kompilators vairs neskaitās, ja?
_________________
omg
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 1:00 am    Post subject:

Man neskaitās.
Vienkārt, ka sen jau netiek attīstīts - tātad nekompilē īpaši optimzētu kodu jaunākām procesoru arhitektūrām (kas gamedevā noteikti ir svarīgi).
Otrkārt, tas lieto savus dīvainos formātus, ar kuriem vairāk čakara nekā labuma. (objektfailiem, bibliotēkām) - gatavu bibliotēku izmantošanā.
Trīskārt, ja gribās nodarboties ar cross-platform spēļu developēšanu, diez vai borlands tur nāks par labu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 12:00 pm    Post subject:

gcc veido mazaakus executable failus. (nu ja netiek std:: izmantots ja pareizi aceros).
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 1:21 pm    Post subject:

precīzāk - ja streami (fstream, iostream u.c) netiek izmantoti. vektorus, listus, stringus, u.c. drīkst.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group