dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

2D spele
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija
View previous topic :: View next topic  
Author Message
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:10 am    Post subject: 2D spele

Kaa shaadaas speelees taisa to zemi lai vareetu pa to parvietoties. Nu piemeeram mario.? Vismaz apskaidrojiet par to lietu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:19 am    Post subject:

Nezinu kā šis saistās ar grafikas programmēšanu, bet nu pieņemsim..
Piemēram, lai pārvietotos pa labi - uztaisa jaunu boolean mainīgo pa_labi. Klaviatūras inputu nolasot skatās vai ir nospiesta poga pa labi un to atcerās šajā mainīgajā. Izdarot spēles objektu kustību apstrādi, ja ir pa_labi==true, tad izdara objekta koordinātes maiņu. Pseidokodā apmēram šādi:
Code:
bool pa_labi;
...
// nolasa klaviatūras inputu
pa_labi := IsKeyPressed(KEY_LEFT);
...
// objektu apstrāde
if (pa_labi) {
  objekts.x += 5; // kautkāda ātruma konstante, var arī būt mainīga
}
Back to top
View user's profile Send e-mail
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Mon Feb 27, 2006 3:15 pm    Post subject:

Zemi taisa dazhaadi ir vairaaki variannti
Piem:
1) map fails texta, tu uzraxti karti piem
M-Zeme
O-Tukshums
H-Sagraujameis
N-Naave
Z-playeris

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOHHHOOOOOOOOO
OZOOOOOOOOOOOOOOOOOO
MMMMMMMMOOOMMMMMMMMM
MMMMMMMMOOOMMMMMMMMM
NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Un apreekjina
if (Z.x(horizontaali) + 1) = tukshs
{
KustiuzPriekshJaGribi();
}
if (Z.x - 1) = tukshs
{
KustiuzAtpakaljJaGribi();
}

if (Z.y(Vertikaalii) + 1) = tukshs
{
JagribiVariLeekt();
}
if (Z.y - 1) = tukshs
{
KriitiZemaak();
}
utt.


2) vari uzziimeet paintaa vai kaukur citur un peec liidziiga principa kaa nr.1 tikai ar pixeljiem jaadarbojas.
3)Vari meegjinaat pats savu mapfialu taisiit

Suudiigs koda piemeers bet nu tjip taa arii var to izdariit.
Back to top
View user's profile
OmItE



Joined: 29 Jan 2006
Posts: 71

PostPosted: Tue Feb 28, 2006 9:15 pm    Post subject:

Eu exem a kaa no texta vaila uz delpfi nolasiit un analizeet textu no texta faila? Very Happy
_________________
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nekad nekaitiniet OMU!!!
Back to top
View user's profile
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Tue Feb 28, 2006 9:45 pm    Post subject:

OmItE wrote:
Eu exem a kaa no texta vaila uz delpfi nolasiit un analizeet textu no texta faila? Very Happy

Smile
Nu to jau tev pasham buus jaaizdomaa.
Es neesu paaraak labs programmeetaajs.
Ar c++ es veel daudzmaz shito vareetu kaukaa paskaidrot bet uz delfiem esu diezgan liels aamurs Very Happy
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Feb 28, 2006 10:11 pm    Post subject:

Code:
var f: Text; i: integer; s: string;
begin
  AssignFile(f, "fails.txt");
  ResetFile(f);
  ReadLn(f, i);
  ReadLn(f, s);
  ...
  CloseFile(f);
end.

Un vispār uz klaviatūras ir tāds F1 taustiņš, kuru tev vajadzētu ieraudzīt. Delphi'm ir ļoti laba dokumentācija.
Back to top
View user's profile Send e-mail
OmItE



Joined: 29 Jan 2006
Posts: 71

PostPosted: Wed Mar 01, 2006 8:59 pm    Post subject:

N jaa bubu bet kaa analizeet...
atceros ka bij kautkaada funkcija pos() bet tas laikam tikai uz turbo pascal
kaavareeja analizeet nu piem ja texts satur burtu O tad kautkas notiek...
_________________
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nekad nekaitiniet OMU!!!
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Mar 01, 2006 9:27 pm    Post subject:

Vai es zinu, ko tu domā ar vārdu "analizēt"?!? Biju sapratis, ka vajag nolasīt dažādus mainīgos - integerus, stringus, floatus, utt.
Pos meklē substringu stringā, to var darīt pēc visu stringu (vai vienas rindiņas) nolasīšanas no faila. Tb tam nekāda sakara ar lasīšanu no failiem vairs nav. Uzraksti vien delphos Pos, uzbrauc tam kursoru virsū, spied F1 un LASI!
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 9:36 pm    Post subject:

http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=719&start=0
Čapijs

Mans ražojums... tāds kā Mario tipa. :)
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 10:16 pm    Post subject:

AnetiX: manuprāt cilvēkam vajag source kodu, vai vismaz ideju kā to taisīt, nevis pašu spēli. Jo tādas tāpat pilns nets..
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 11:04 pm    Post subject:

Nu čapijā ir tā, ka karte glabājas 2D array'ā.

Tālāk, čapija pozīcija uz kartes tiek atrasta ar čapijs/64 (attiecīgi, ja viens bloks ir 64 pikseļus liels). Šams rēķina kur viņam "it kā" vajadzētu doties un šo došanos pozīciju viņš atkal (čapijs+dodas)/64 izrēķina un pārbauda vai tur brīvs. Piem, krītot, ja nepieciešams paātrinājums x=x+g un beigās šis DODAS skaitlis ir lielāks par 32, šams to izņem ar FOR ciklu, kas ir "FOR i:=0 TO dodas / 6 DO", attiecīgi, tādā veidā panākam, ka krītošais čapijs ar lielu ātrumu vienkārši nepārlido pāri klucīšiem. Šādu for ciklu derētu ievietot arī left/right, bet tas ietekmē fps mazdrusciņ.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
OmItE



Joined: 29 Jan 2006
Posts: 71

PostPosted: Wed Mar 08, 2006 10:27 pm    Post subject:

eu luudzu vareetu iebaazt kodu vislabaak ieksh Delphi bet ja nevari tas ieksh C++ es vnk taadz bishk pasisc
_________________
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nekad nekaitiniet OMU!!!
Back to top
View user's profile
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 12:54 am    Post subject:

OmItE wrote:
eu luudzu vareetu iebaazt kodu vislabaak ieksh Delphi bet ja nevari tas ieksh C++ es vnk taadz bishk pasisc

Nu čapijs ir veidots uz Delphi... bet nū.. es neredzu neko grūšu šamo uzkodēt. Pāris matemātiskas formulas un ideju jau iepriekš pastāstiju.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
OmItE



Joined: 29 Jan 2006
Posts: 71

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 4:41 pm    Post subject:

nu jaa nesaprotu ka, kapeec jaadala ar 64 plz ieliec kodu tad visu sapratiishu man vnk tikai 13 gadi es pat fiziku veel nemaacos Very Happy
_________________
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nekad nekaitiniet OMU!!!
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 4:45 pm    Post subject:

Otrajā postā ir skaists kods. Ko vēl tur vajag?
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group