dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Shadow maps vs Stencil shadows (volumes).. :)

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Microsoft DirectX
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 7:58 pm    Post subject: Shadow maps vs Stencil shadows (volumes).. :)

NU es jau labu laiku atpakalj nosliecos par labu shadow mapiem, bet nu taa kaa neesmu veel implementeejis speelee, tad varu veel paardomaat peedeejaa briidii. Smile tad nu gribeeju izraisiit sheit nelielu diskusiju un pieredzes apmainju par eenaam..

Shadow volumes man nepatiikvairaaku iemeslu deelj - diegan sarezgjiiti ir uzgjenereet labu shadow volumi jebkuram objektam (turklaat ir gjeometrijas ierobezhojumi), Tas ir sameeraa leeni un eenas sanaak kaa ar nazi nogrieztas (ar perfektaam malaam). .. bet toties darbojas effektiivi visa veida gaismaam un sanaak diezgan labs self-shadowings..

Shadow mapes man patiik jo ir daudz vienkaarshaak implementeejamas, ar sheidera paliidziibu var mainiit eenas izskatu (izpludinaat u.c. efektus), pie pareizas implementaacijas ir ljoti aatras..
.. bet (protams bet) ir savi miinusi - dazhaadi vizuaali gljuki, gljuki ar self-shadow (vietaas, kur eena ir gandriiz paraleela virsmai), bet to var pieciest, un arii atrast optimaalu implementaaciju nav viegli (uz NVidias karteem un ATI var dazhaaadi, bet universaalais variants nav tas aatraakais).. nu jaa un veel protams shadow mappiem raksturiigais robainums pie zemas izskjirtspeejas tekstuuras (ko protams var meegjinaat izpludinaat ar sheideri - bet tas veel paleenina visu lietu)

Nu varbuut kaads mani var paarliecinaat domaat savaadaak?? Varbuut kaadam ir liela pieredze shajaa jautaajumaa .. vai vienkaarshi kaadi komentaari.. ???
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 8:59 am    Post subject: Re: Shadow maps vs Stencil shadows (volumes).. :)

NVidiai kaut kur bija samplis kaa tiek izpludinatas stencil eenas: vinji vairaakas puscaurspiidiigas eenas paarklaaj ar nelielu nobiidi (jitter), bet tas nu taa, sodien dzelzi to veel nevelk Wink.
Bet vissumaa es ieteiktu stencila eenas jo manupraat izskataas paarliecinosaak un perfektaak, protams var jau teikt ka sceena izakataas kaa no plastmasas (doom3), bet tad jau labaak taa nekaa lai ir kaut kaadas izpluudusas, robainas un nekonkreetas eenas.
Par tehnologiju es tev neko jaunu nepateiksu, abas metodes manupraat ir pietiekosi sarezgiiti realizeet labaa liimenii.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 9:54 am    Post subject:

stencil eenas ir labas tieshi indoor liimenjiem (a la Doom3), bet man vajag vairaak outdooram - un te manupraat shadowmapes vareetu darboties labaak. Kautvai ja njem veeraa, ka eenas automaatiski rodas visai redzamajai gjeometrijai (protams tas ir jaasuportee ar sheideri visai gjeometrijai).. ar stenciliem vareetu buut krietni gruutaak panaak lai visa liimenja gjeometrija (klintis, kalni utt) kaasto pareizas shadow volumes (diezvai man izdototos uzrakstiit tik universaalu algoritmu)..
Shadow mappeem var veel izmantot taadu triku kaa perspective shadow mapping - t.i. visu gjeometriju pa priekshu transformee ar kameras view matricu un tad renderee no gaismas skata. Effekts rodas taads, ka tie objekti kas ir tuvaak skatu punktam automaatiski ieguust daudz lielaaku eenas izskjirtspeeju nekaa taalaakie..
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:03 pm    Post subject:

Paga, tu tur taisies saulrietus ik peec 5 min taisiit Wink, ja gribi outdooram tik dinamiskas eenas? Nezinu gan varbuut labaak izmanto labas kvalitaates laitmapus, un dinamiskus taisi tikai gaismas blikus. Reaali jau tev tur ir tikai viens gaismas punkts (saule), vai ja preciizaak, saules stari iet paraleeli viens otram, ta kaa tur dariisana nau pat ar point light. Hmm..sajaa gadiijumaa shadow mapes tiesaam ir krietni vienkaarsaak uztaisiit, tev taisniiba!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Microsoft DirectX All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group