dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Koordināšu asu pagriešana par leņķi

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Mar 08, 2006 12:53 pm    Post subject: Koordināšu asu pagriešana par leņķi

Lūk, sadūros ar kādu elementāru matemātiski ģeometrisku problēmu --

es renderēju spēles 2D plakanu pasauli zem leņķa "rotangle" (iekš OGL, vnk pagriežu uzzīmēto glRotatef(rotangle, 0, 0, 1)), savukārt GUI, ieskaitot kursoru, tiek ziimeets zem lenkja 0, tobish, nepagriests (jo GUI...negriezhaas).

Te nu ir problēma -- man vajag uzzinaat kursora koordinaates pagrieztajaa speeles pasaulee zinot nepagrieztaas pasaules (GUI) koordinaates. Tas ir, vienkārši runājot, es gribu, lai uzspiežot ar kursoru uz pasaules, objekts pagrieztajā pasaulē parādītos tieši tur, kur es uzspiedu GUI nepagrieztajā pasaulē. Zinu, ka tas ir elementaars matemaatikas uzdevums ar gatavaam formulaam:

jaunais_x = vecais_x*cos(rotangle) + vecais_y*sin(rotangle)
jaunais_y = - vecais_x*sin(rotangle) + vecais_y*cos(rotangle)

kur tad nu man vajadzeetu njemt kursora koordinaates un pagriezt taas taa, lai objekts nonaaktu tur, kur ir kursors, nevis pa rinkja liiniju nobiidijies par lenki rotangle.

Ļoti vienkāršs uzdevums, bet es nekādi netieku ar jamo galā jau kādu laiciņu. Skatos un brīnos. Vai es kaut ko palaižu garām? Kodu nepubliskošu, jo no tā jēga minimāla, ir runa par koncepciju.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Mar 08, 2006 1:41 pm    Post subject:

A vai tev nevajag griezt uz otru pusi gadījumā? Tb tais formulās likt -rotangle.

Var jau protams izmantot paša ogl iespējas:
Code:
glPushMatrix();
glLoadIdentity();
glRotatef(-rotangle, 0, 0, 1);
glGetFloatv(GL_MODELVIEW_MATRIX, matrica);
glPopMatrix();
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 1:17 am    Post subject:

OK, dienu nomocījies, es atradu kļūmi.

Tagad, bērnie, ielāgojiet, sin() un cos() funkcijas grib argumentus radiaanu (graadi *M_PI/180) formaa, pat ja OGL grib graados. Un tas nekas, ka jūs to zināt. Es arī zināju un izmantoju, bet šodien, lūk, piepeši biju svēti pārliecināts, ka tie ir grādi.

Ja jūs zinātu, kā es ...blin...AAAAAAARGHHHHH
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 1:32 am    Post subject:

:) Man arī ir līdzīgi gadījies.
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 2:10 pm    Post subject:

heh, man vienmēr iznāk ļoti daudz laika veltīt lai salāgotu radiānus un grādus, jo citur nepieciešami grādi, citur radiāni... psc... kāpēc nevar šamie ņemt vienu mērvienību? Teiksim, anetiksas, kas būtu 3/1 grādu lielumā. Attiecīgi, visā kodā tiktu izmantotas anetiksas un nekādu problēmu nebūtu ar grādiem un radiāniem.

Kas pievienojas?
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 3:25 pm    Post subject:

Vai 3 dalīts ar 1 nav 3?

Un vēl tad jau pie reizes visus metrus un kilometru un jūdzes aizstāt ar astronomisko vienību :) Kā arī kautko ar kilogramiem un mārciņām iesākt..
Back to top
View user's profile Send e-mail
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 3:42 pm    Post subject:

Vispaar jau naw grruti tak paarveidot uz sawu eertaako vieniibu kautvai svaru uz vienu vienotu smgugrami Smile
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group