dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

2D game making

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oen



Joined: 30 Nov 2005
Posts: 12

PostPosted: Mon Apr 03, 2006 4:45 pm    Post subject: 2D game making

Kāda būtu piemērotākā programmēšanas valoda 2D spēļu veidošanai?
Varbūt ir kāda speciāla valoda 2D game?
Un varbūt ir kādi tutorial vai examples/?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 03, 2006 4:51 pm    Post subject:

Gandrīz jebkura, vislabāk tā, kuru vislabāk pārzini.
Jo programmējot, tu vairumā izmanto ne tikai valodas fīčas, bet piedāvātā API (GDI, OpenGL, DirectDraw, Direct3D, SDL, utt) fīčas un iespējas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
oen



Joined: 30 Nov 2005
Posts: 12

PostPosted: Mon Apr 03, 2006 4:57 pm    Post subject:

un kā ar VB?
Back to top
View user's profile
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Mon Apr 03, 2006 7:15 pm    Post subject:

vb ir saliidzinoshi leens. piemeeram, kvalitatiivu sidescrolleri buus gruuti uztaisiit - kaut vai taapeec, ka, neizmantojot nevienu grafisko bibioteeku (dx,ogl), visi objekti tiek ziimeeti viens otram paari, nevis backbufferii - taapeec bilde mirgo. bet speeles bez aktiivas speeleetaaju nervu liidzdaliibas (gaajienu baazeetaas, kvestus) var visai viegli uztaisiit - vajag tikai mazliet pacietiibas.

piemeeri: nature srikes back, pahris, varbuut kaadu dienu arii "letinji"..

[edit] +vb nav multiplatformu un jebkuram lietotaajam vajag runtime dll'us us kompa
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Tue Apr 04, 2006 3:27 pm    Post subject:

Shie bija ieteikumi,ko nevajadzetu.
Bet atbilde uz jautajumu butu,piemeram, BlitzBasic.
Nezinu ka ir ar tiem GameMakeriem,bet vari meegjinaat.
Meegjini visu peec kaartas, kameer kaads iepatiksies.

Ja gribi profesionaalaa liimenii, tad tik njem C++ un kadu no grafikas API->OpenGL vai Direct3D.Bet uz DirectDraw pusi labak pat neskaties->pats taisiju RON ar DirectDraw un sapratu,ka tas ir shausmigi lens,tadelj ari skaitaas novecojis.

Kad busi izvelejies ar ko taisit speli,tad atliek tas vienkarshakais->sameklet tutorialus un taisit augshaa savu naviigi kruto 2D action kases graaveeju.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Tue Apr 04, 2006 3:40 pm    Post subject:

Lofenes tika veidotas uz Delphi + XCESS komponentiem. Ļoti vienkārši un viegli. Iesaku.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Tue Apr 04, 2006 6:16 pm    Post subject:

Nu jaa.XCESS ir DirectX wrapperis (iznjemuma gadijumos XCESS izmanto GDI),taka tikuntaa sanaks izmantot to DirectX.Bet atshkjiriba tada,ka XCESS ir daudz ertaks un vieglaks par pashu DirectX, tadelj tiesham iesaku klausit AnetiX.Tikai naksies Delphi (Pascal) iemacities<-tads nieks vien.Bet ja negribaas daudz maciities tad labak GameMaker.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Tue Apr 04, 2006 6:25 pm    Post subject:

Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee. Katru liidzekli/API ir jaamaak izmantot tam paredzeetajaa veidaa. Tas cik tas ir vienkaarshs tas ir cits jautaajums, un sheit nu DirectDraw smagi zaudee.
Bet par teemu - kaa jau sheit mineeja - iesaakumam vislabaak ir paskatiities kaut kaadus DarkBasic, BlitzBasic jo tie ir orienteeti tieshi iesaaceejiem, lai buutu viegli saakt. Kad jau buus nedaudz apvaartiijies tad jutiis vai tas vispaar ir prieksh tevis un vai veelies lekt iekshaa speelju programmeeshanaa veel dziljaak. Ar universaalaam programmeeshanas valodaam/videem tas tomeer buus gruutaak, jo mulsinaas taas daudzaas podzinjas un iespeejas kam nav nekaada sakara ar speeleem.
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Tue Apr 04, 2006 9:17 pm    Post subject:

Quote:
Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee

Ir veciit!Es tak pats ar vinju programmeeju.Vienas tekstuuras uzziimeeshanai uz ekraana pirmkaart jau vajag Clipperi un vel visadas fignjas,kuras reali nosit lejaa aatrumuu (to var izlasit jebkura tutorial),bet ja taas raksta ar roku programma bus nedaudz atraka,bet tomeer taas buus rakstiitas ar roku un programma nebuus tik aatra.Es pats saliidzinaaju Direct3D un DirectDraw aatrumu.DirectDraw nopietni zaudee.
Nerunaajot jau ja DirectDraw uz ekraana uzziimee izstieptu tekstuuru.BREMZE.DirectDraw ir domats tikai vienam meerkjim tekstuuras 1 pret 1 ziimeeshanai uz ekraana (un arii leeni).
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
BHC



Joined: 31 Jan 2006
Posts: 81

PostPosted: Wed Apr 05, 2006 12:29 pm    Post subject:

elvman wrote:
Quote:
Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee

Ir veciit!Es tak pats ar vinju programmeeju.Vienas tekstuuras uzziimeeshanai uz ekraana pirmkaart jau vajag Clipperi un vel visadas fignjas,kuras reali nosit lejaa aatrumuu (to var izlasit jebkura tutorial),bet ja taas raksta ar roku programma bus nedaudz atraka,bet tomeer taas buus rakstiitas ar roku un programma nebuus tik aatra.Es pats saliidzinaaju Direct3D un DirectDraw aatrumu.DirectDraw nopietni zaudee.
Nerunaajot jau ja DirectDraw uz ekraana uzziimee izstieptu tekstuuru.BREMZE.DirectDraw ir domats tikai vienam meerkjim tekstuuras 1 pret 1 ziimeeshanai uz ekraana (un arii leeni).

DirectDraw ir video atmiņas menidžeris, softwārisks(ar hardware akselerāciju, ja pieejams) bliteris. DirectDraw ir savs specifisks pielietojums.
Salīdzināt viņu performances ziņā ar Direct3D nav gluži pareizi.

Protams, salīdzinot ar D3D viņš ir lēns.

Bet es esmu pārliecināts, ka RONu varēja optimizēt DirectDrawam, iegūstot relatīvi labu FPS(ja programmētājam ir taisnas rokas un saprašana).
_________________
Screenshot coming when hell freezes over.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group