|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Muntis
Joined: 04 Feb 2006 Posts: 23 Location: Riga
|
Posted: Tue May 02, 2006 7:08 pm Post subject: Kamdeelj projekti neizdodas. |
|
Laba diena.
Jau vairaakkaart shai forumaa jau esu lasijis - vai jau esi speeli taisijis? Tu jau zini ka pirmaa nekad nesanaak; un liidziigas fraazes. Vai tieshaam taa ir?
Cik noprotu tad laba dalja no sheit roteejoshiem cilveekiem diennakts gaishajaas stundaas ir profesionaali programmeetaaji, kas izstraadaa to vai citu biznesa applikaaciju, bet briivajaa laikaa rokas skaistajaa fantaazijas pasaulee.
Tad kur ir atshkjiriiba? Kur ir tie klupshanas akmenji, kas neljauj jau ieprieksh ieguutaas iemanjas procesu vadiibaa, kvalitaates uztureeshanaa, prasiibu kontrolee utt., izmantot savos privatajos speelju projektinjos?
Mekleeju sheit kaadu vietinju kur tiek apsriestas shaadas lietinjas, bet diemzheel netradu. Varbuut tomeer vaidzeetu pastaastiit par probleemaam, kas rodas, lai katrs naakamais censonis neuzkaapj uz taa pasha graabeklja.
Neesu iipashi pieredzeejis shajaa jomaa, bet kaa jau ikvienaa projektaa es saredzu sekojoshas probleemas, luudzu Juus pakomenteet taas.
Prasiibu vadiiba (RM) - ljoti maziem projektinjiem, kur pats esi prasiibu domaataajs un izstraadaataajs tas vareetu buut iipashs izaicinaajums - aatri vien var nonaakt situaacijaa, kad kods skrien pa priekshu prasiibaam un prasiibas reprezentee tikai to kas ir jau paveikts no kodeetaaja viedoklja, bet ne plaanus ko vareetu veeleeties klients - speeletaajs.
Tehnologjiju izveele - Jau sheit gana biezhi diskuteets, vai izmantot to vai citu API utt.
Projekta izpildes plaans - tas ljoti saistiits ar prasiibaam - ja nav iisti noteikts tas kas jaapaveic, tad nav nosacijumi, kad projekts ir pabeikts, viss, basta. Galu galaa viss paliek karaajoties gaisaa un ar laiku apniik chakareeties, kods paliek ar neizkjertaam kljuudaam, ja vispaar kompileejas.
Kompetences truukums - pietruukst veelamo speciaalistu - uzskrienam virsuu kaadai kljuudai kuru nespeejam pashi atrisinaat. Speejiiga maakslinieka truukums. utt.
Noteikti ir veel. Ja ienaaks praataa tad piemetiishu klaat, ja jums kas sakaams, noteikti palasiishu. _________________ Program to an interface, not an implementation. |
|
Back to top |
|
|
BHC
Joined: 31 Jan 2006 Posts: 81
|
Posted: Tue May 02, 2006 9:05 pm Post subject: |
|
Līdzīgs jautājums,
Kāpēc cilvēki brauc uz ārzemēm strādāt?
Ar "uzmini-nu" atbildi. :D
Es gan nebārstīšu gudrus software-engineering terminus(jo es viņus nezinu), bet, nu, kāpēc gamedev projekti neizdodas:
1. Pārsvarā visus projektus šeit, cik esmu novērojis, bīda vidusskolnieki bez liela programmēšanas stāža un zināšanām, bet ar cēlu mēķi uztaisīt piekto kveiku, 3000 unreālu un MMORPG vai kaut ko mega inovatīvu(GTA-LV FTW).
2. Vecāki, kas jau studē augstskolā un vēl varbūt pat bonusā strādā, biežāk nodarbojās ar "man nav laika, man par to nemaksā" frāžu skandināšanu jeb slinkošanu. Ir taču DBPS kodēšanas darbi, kur maksā (labi) nevis nemaksā vispār. Un tā kā šī vecuma grupa saprot, ka hītu neuztaisīs, labāk strādā standarta programmēšanas darbus.
3. Neziņa, ko taisīt, kā taisīt, kāpēc taisīt, lai nopelnītu. Kur liks, kas pirks, kas publicēs, kas spēlēs. Nevar jau tā vienkārši nosēsties pusgadu un kaut ko taisīt, jo ir taču tik daudz jautājumi uz kuriem atbildes neviens nesniedz.
It's a risk.
Un "pilns nets ar panākumu" stāstiem visādos tirgus atzaros, sākot ar šārevāri un beidzot ar retail, kurus regulāri bāž sejā, "re, re, tas un tas viens pats vai divatā uztaisīja [tādu un tādu] baigi čoinu spēli".
Un uz tiem salīdzinoši retajiem gadījumiem bāzēt savu karjeru, ir, erm, risks?
4. Pieredzes trūkums!
5. Burvīgs, pieredzējis komjunitī ar izpalīdzīgiem, saprotošiem, talantīgiem hand-some ļaudīm.
6. Vienkārša nevēlēšanās strādāt.
7. Slinkums.
Šķiet, esmu trešajā un septītajā kategorijā.
Tas gan nenozīmē, ka man nepatīk taisīt spēles in general. _________________ Screenshot coming when hell freezes over. |
|
Back to top |
|
|
Muntis
Joined: 04 Feb 2006 Posts: 23 Location: Riga
|
Posted: Tue May 02, 2006 10:23 pm Post subject: |
|
Punktam #1 vareetu izpaliidzeet tas pats punktaa #5 mineetais comunity. Cik noprotu, tad taads arii ir shii foruma meerkjis - radiit sho kopienu.
Par punktu #2 runaajot, protams taads 40stundu darba dienas programeetaajs nemaz nav ieintereseets pavadiit savu briivo laiku darbaa kas neapmaksaajas. Ljoti jau maz taadu (tomeer ceru ka kljuudos) kas ir taadi entuaziasti atljaujas piekdienas vakaru pavadiit pie kompja, lai gan arii shaadu pasaakumu var padariit gana interesantu - paaris chalji savaacaas pie kaadaam paaris kasteem alus un vakara gaitaa pie kompiisha pacepj kaadus konceptus, paeksperimentee, padiskutee...
Ideju truukums tieshaam vareetu buut viens no lielaakajiem miinusiem - lai taads viena/divu projekts buutu ieveeriibas cieniigs kaut Latvijas meerogaa, tam jaabuut inovatiivam/saistosham. Sheit nederees industriaalaa pieeja - cepjam tos pashus veezhus, tik zelta kuliitee.
Veel veeleetos dzirdeet viedokljus vairaak ar rakstura iipashiibaam nesaistiitaam probleemaam. Ja ir veelme, ir ideja, ir pieredze citaa progr. jomaa, kur ir tie aakjiishi?? _________________ Program to an interface, not an implementation. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Tue May 02, 2006 10:46 pm Post subject: |
|
Quote: |
Tu jau zini ka pirmaa nekad nesanaak; un liidziigas fraazes.
|
Man pagaidām +/- sanākusi tikai mana pati pirmā spēle, so, tas nav absolūti. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Tue May 02, 2006 11:28 pm Post subject: |
|
Incanti, kur paliek mūsdienu gamedeveloperi? Firmās tie spēles netaisa, jo no lv spēlēm nav ne smaka.
Par sevi vienīgi varu pateikt to, ka pāreju uz mājaslapu veidošanu un tml nozarēm. _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
ra001 Site Admin
Joined: 20 Jan 2003 Posts: 452 Location: Latvija
|
Posted: Wed May 03, 2006 8:40 am Post subject: |
|
Nezinu, kā pārējiem, bet man ir tikai viens iemesls saviem nepabeigtajiem projektiem - slinkums, kuru varu nedaudz attaisnot ar vecumu un vienkārši spēku izsīkumu pēc darba dienas..
Bet ir vēl viens iemesls. Ļoti daudz sīku spēlīšu vai pat spēļu ideju realizēju līdz man ir pilnīgi skaidrs kā šī spēle taisāma, līdz ar to zūd izzināšanas interese un paliek "melnais' kodēšanas darbs, kas prasa laiku un spēka, kuru vairs negribas veikt.
Kad biju jauns un gudrs, tad ļoti daudz ko nezināju, nezināju, kā "pareizi" jāraksta spēles, un līz ar to bija interese kaut ko veidot un arī izdarīt. Tagad tas viss pārvēršanas par tādu kā lubeni - izlasi pirmās piecas rindkopas un principā ir skaidrs grāmatas saturs.
Domāju, ja cilvēks spēj pārkāpt šo robežu un spēj sevi mobilizēt darbam (jo nekā citādi, kā par darbu spēļu programēšanu nosaukt nevar), tad arī rodas kāda jauka spēle.
Vēl ir arī finansiālā puse. Par to, ka kāds kaut kur pasaulē kaut ko uzkodē un ir hīts, pārsvarā "tur" viņi ir +- materiāli nodrošināti un var atļauties kādu gadiņu nepastrādāt. Pie mums pat ar gatavu biznesa plānu spēlei aizņēmu dabūt ir grūti (jau pārbaudīts), bet savus uzkrājumus tērēt šādam pasākumam ir samērā riskanti, tā nu nākas cīnīties ar naudas problēmām un vākt kopā DBVS... |
|
Back to top |
|
|
dev
Joined: 27 Jul 2004 Posts: 206 Location: Latvija
|
Posted: Wed May 03, 2006 10:54 am Post subject: |
|
Glvenokārt vaina ir pieredzes trūkumā - lielākoties cilvēkiem liekas, ka iemācoties nedaudz programmēt un varbūt pat uzkodējot rotējošu kubu vai kustīgu spraitu, viņi būs spējīgi uzkodēt jau nopietnu spēli.
Tāpat arī lielākā daļa cilvēku nepzinās patieso darba apjomu puslīdz nopietnā projektā. Pat samērā neliela spēle ir daudz darbietilpīgāka un no programminzhenierijas viedoklja daudz daudz sarezgjītāka par gandrīz jebkuru biznesa aplikāciju.
Ne velti pasaulē spēles izstrādā ļoti pieredzējušu (un nobriedušu) programmētāju komandas komplektā ar lielu skaitu citu cilvēku - talantīgiem māksliniekiem, producentiem utt. Un pats galvenais - pat ar vinju pieredzi un skaitu, parasti spēles izstrāde ilgst vairāk par gadu. Ja ir jāizstrādā arī dzinējs un citas tehnoloģijas tad izstrāda aizņem 2 gadus un vairāk - strādājot pilnu darba dienu 5 dienas nedēļā!
Pat maza spēlīte prasa lai pie tās zināmu laiku strādā komanda ar cilvēkiem - vismaz programmētājs, mākslinieks, testeris labākajā gadijumā.
Tā pat spēles novešana līdz komerciālai kvalitātei prasa neiedomājamu darba apjomu un laiku (es to agrāk nezināju) - spēle ir jātestē uz visdažādākajām sistēmām (hardwares) utt.. - visu to bugu labošana un atrašana ir ļoti piņķerīgs, neinteresants un maksimāli riebīgs darbs.
Tātad mans secinājums ir, ka tas, ka te netiek pabeigta gandrīz neviena spēle, ir vienkārši pilnīgi dabīgs iznākums. Un tam par iemeslu ir pieredzes trūkums un tas ka ir tikai dabīgi, ka neviens nav psiholoģiski gatavs strādāt pie savas spēles vairākus gadus balstoties uz savu fanātismu.
tā pat arī ir jāsaprot, ka gandrīz neviens spēļu programmētājs nav savu biznesu uzsācis uzreiz - pēc vidusskolas vai augstskolas pabeigšanas. Viņi visi sākotnēji savu pieredzi ir guvuši sākot strādāt jau esošās gamedev kompānijās kā ierindas koderi, vai sliktākā gadijumā kā programmētāji citā nozarē.
Runājot par Latviju, iespējas te nav pārāk lielas kur gūt pieredzi - pārsvarā visas lielās koderu firmas kā Exigen, Accenture utt programmē kautkādu crapu uz datubāzēm.. lielākoties dažādi .NET, PHP, Java utt joki, kas pēc savas sarežģītības nestāv ne tuvu spēļu dzinējiem. Īsi sakot - pieredzi lai uzkodētu spēli tur neiegūt. |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Wed May 03, 2006 11:50 am Post subject: |
|
Kaa jau mineeja - arii man lieta ir slinkumaa. Veel viens punkts kuru esmu pamaniijis - ikdienas darbs speej nosist no domas un straadaat paarmainjus - pa dienu biznesa applikaacijas, vakaraa speele, es veel neesu iemaaciijies. Iespeejams tapeec man nepaartraukti ir jaadomaa par savas darba biznesa applikaacijas naakotni. Un peedeejais punkts - es arii domaaju par savu veseliibu un nevaru atljauties tik daudz laika pavadiit pie ekraana(shito daudzi nesaprot cik tas ir nopietni).
PS - Quote: | lielās koderu firmas kā Exigen, Accenture utt programmē kautkādu crapu uz datubāzēm | - perfekti pateikts, njemot veeraa ka esmu viens no taadu crapu radiitaajiem, vienaa no taam kompaanijaam |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed May 03, 2006 12:20 pm Post subject: |
|
Nav naudas - nav projektu.
Nav projektu - nav zināšanu.
Nav zināšanu - nav projektu.
Nav projektu - nav naudas. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
Muntis
Joined: 04 Feb 2006 Posts: 23 Location: Riga
|
Posted: Wed May 03, 2006 12:28 pm Post subject: |
|
dev wrote: |
Runājot par Latviju, iespējas te nav pārāk lielas kur gūt pieredzi - pārsvarā visas lielās koderu firmas kā Exigen, Accenture utt programmē kautkādu crapu uz datubāzēm.. lielākoties dažādi .NET, PHP, Java utt joki, kas pēc savas sarežģītības nestāv ne tuvu spēļu dzinējiem. |
Nu nesaki viss, bija te tak populaars projekts Juuras Vilki, kas cik noprotu bij PHP un bez datubaazes tur arii neiztikt. Par krapu man nebuutu drosmes to nosaukt.
Taa pat .NET ir tikai vide, kur panjemties ar C++ un C# utt.
Un ir jau arii tais kompaanijaas dazhs labs nopietns hard core projekts, pats es uzskatu ka taadaa straadaaju. _________________ Program to an interface, not an implementation. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Wed May 03, 2006 12:29 pm Post subject: |
|
Jāņem kredīts, lai būtu nauda? Nauda, lai būtu projekti? Projekti -- lai būtu zināšanas?..
Vārdsakot jāņem jums kredīti. Bet, lai ņemtu kredītus, ir jābūt pārliecinātam, ka tu uztaisīsi spēli. Lai būtu pārliecināts, ka uztaisīsi, tev vajag uztaisīt vismaz kādu spēli.
Secinājums? Uztaisiet pilnvērtīgu spēli ar pašlaik pieejamajiem resursiem, ņemiet kredītu un būvējiet AAA ar pirmās spēles pieredzi. Veiksmes formula. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
dev
Joined: 27 Jul 2004 Posts: 206 Location: Latvija
|
Posted: Wed May 03, 2006 1:12 pm Post subject: |
|
To Muntis: Nu ar PHP, sql un C# gamedev industrijaa taalu netiksi - taapat arii tie pashi Juuras vilki buutiibaa nav saliidzinaami ar hardcore speeleem.
Runaajot par Latvijas firmu projektiem - lai cik hardcori tie nebuutu, vienalga pie tiem straadaajot nesanaak iemaaciities daudzko kas buutu saistiits ar speelju arhitektuuru. |
|
Back to top |
|
|
Olby Indago dalībnieks
Joined: 19 Apr 2004 Posts: 230
|
Posted: Wed May 03, 2006 3:14 pm Post subject: |
|
Nu tad mēs esam nonākuši pie secinājuma, ka labāk neko nedarīsim game devā un turpināsim to darīt tikai savam priekam, vai arī nodzersimies līdz baltkvēlei! |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Wed May 03, 2006 4:29 pm Post subject: |
|
Gudri jau nu jūs te spriedelējat, bet realitāte ir tāda, ka tas viss ir kaķim zem astes -- ja gribēs cilvēks, uztaisīs spēli arī bez naudas, zināšanām un laika. Ja negribēs, tad arī ar visu naudu un mega iespējām neuztaisīs.
Kā angliski saka -- dedication. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
dev
Joined: 27 Jul 2004 Posts: 206 Location: Latvija
|
Posted: Wed May 03, 2006 4:42 pm Post subject: |
|
Taa taada studentiska pieeja - ciest, kodeet bez naudas pa naktiim..
Galu galaa neviens tev medaali neiedos par to ka buusi pilniigi izchakareejis savu personiigo dziivi un sabojaajis veseliibu bet tomeer buusi uztaisijis speeli. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|