|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Mon Jun 19, 2006 5:22 pm Post subject: Mašīnu fizika |
|
Ņemot vērā faktu, ka aiz neko darīt esmu spēlējies & mocījies ar mašīnu fiziku jau 1.5 gadus(ar lieliem pārtraukumiem un ļoti neregulāri), tā arī pie vērā ņemamiem rezultātiem neesmu ticis. Ja nu kāds šeit ir nodarbojies ar tādām lietām un jūtās zinošs par: slip angle, slip ratio, lateral force, longitudinal/traction force, combined slip, kā arī kā no motora griezes momenta iegūt paātrinājumu uz asi & kā mēs no ratu griešanās ātruma updatojam motoru . Īsāk sakot diezgan specifiski un padziļināti. Tad nu vēlētos šādu personu uzaicināt uz diskusiju, par risinājumiem. Es neprasu kur to var atrast, es jautāju vai šeit ir kāds, kas to ir darījis saviem spēkiem. ja nu gadās |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Mon Jun 19, 2006 10:10 pm Post subject: |
|
Jap esmu ar to njemies.Un sanaca diezgan labs rallis(fizikas zinjaa,bet ne grafikas zinjaa).Atceros,kad saku ieviest gear box,viss projekts apstajas(varbut vainigs gear bo,bet varbut slinkums).Protams visu fiziku neviens nevar parzinat(ja kads parzinatu,tad katra spele nebutu savadaka aut fizika),tachu varam padiskuteet,jo cik tas vajadziigs speeleem es saprotu. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
Delfins
Joined: 20 Jan 2003 Posts: 60 Location: Riga
|
Posted: Tue Jun 20, 2006 5:51 am Post subject: |
|
elvman, give me your game... gribās pabraukāt :)
Labs piemērs ir F1 99-02 challenge, kur mašīnai regulējama ar daudzām "skrūvītēm"
Vot tiko šodien arī iešāvās prātā darīt kaut ko ar mašīnām, jo vakar palicis iespaidā viens klipiņš http://laacz.lv/blog/2006/06/15/overdrive/
Bet tā kā vēl neesmu samācījies grafiku programmēt viss ir tikai fantāziju līmenī..
Bet, imho, fiziskās īpašības jārealizē konkrēta tipa gamei... Kā jau teicu, F1 - jābūt max iesp. konfigs, rallijam - pietiek ar riepu/amortiņu izvēli :), dragrace - antispārni, turbīnas, kruti lietie diski (jo krutāks, jo ātrāks) & citi bling-bling :)
Protams, jāņem vērā arī damage-efekti.. _________________ .... ....... _ o
... ... .. _\ \>
.... ....(_)/(_) |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Tue Jun 20, 2006 6:31 pm Post subject: |
|
lieta tāda ka es arī diezgan aplauzos pie drivetrain daļas, īstenībā arī pats motors man kaut kā, ne tā strādāja. Principā man nav īsti skaidrs kā tas motora torque tiek novadīts uz ratiem un kā tas tiek pārveidots par angular velocity(kā tas tiek integrēts pret laiku?). Tad nu kad tas bija kaut cik strādājošs, man slip ratio bija tik liels ka pat knapi no vietas varēja izkustēties. Ko es gribu pateikt - es nesaprotu kurā mirklī mašīnas svars sāk spēlēt lomu un rada pretestību(noslāpšanu pie maziem apgriezieniem & lielu gear ratio). To visu paveic roll resistance(& pie lieliem ātrumiem drag(aerodinamikas) spēks)?
Šie tādi daži jautājumi ko es uzdodu pats sev, bet īsti stingras nostājas atbilžu man nav, varbūt tev ir. būtu feini ja varētu iedot parādīt kas tev tur beigās sanāca(tas tavs rallijs).
Visvairāk mulsina pieejamo arkādes/simulācijas sourču piemēri, kas ir visnotaļ katrs ar savu izpildījumu un izmanto dažādas metodes. |
|
Back to top |
|
|
Vecais_Dumais_Laacis Guru
Joined: 29 Jan 2004 Posts: 800
|
Posted: Tue Jun 20, 2006 8:20 pm Post subject: |
|
1) tokamak sample nr 8 + papildinaajumi no foruma (var jau buut ka shamie ir nodzeesti toreiz kad to forumu nograava)
2) veel var meegjinaat +- gatavu - trueaxis ir gatavs car objekts ar gearboxi laikam pat
no motora torque tiek caur gearbox un drivetrain paarvadiits uz ritenjiem (efektivitaate ja nemaldos ~70%) gearbox protams maina torque/radial speed attieciibu. ritenjiem atkariibaa no radiusa torque tiek paarveersts virzes kustiibaa po moimu peec speeku vienaadoshanas likuma - tb speeks kas tiek pielikts uz ritenja ass/radiusu = speeks kas tiek izmantots lai virziitu kasti uz priekshu. pretii darbojaas rites berze, gaisa pretestiiba (atkariiga no mashiinas formas un ?nelineaari? pieaug atkariibaa no aatruma)
par motoru pashu (varu iemest nelielu delphi sourciiti demkai)
motoram ir pashmasa un berze
akseleratora piespieshas procentus es paarveershu procentos no motora jaudas pie dotajiem apgriezieniem (tukshgaitaa pienjem ~10% nospiedienu). piespiezhot akseleratoru motors rada vairaak jaudas un speej iegriezt pirmkaart jau sevi (pashmasas paaatrinaajums + berze kura potenciaali arii ir nelineaara) un atlikumu atdod gearboxam
po moimu tak _________________ ...un ja bites buutu laachi... |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Tue Jun 20, 2006 8:35 pm Post subject: |
|
Jap.Tieshi ta.Patiesiba es visam shitam izlauzos cauri izmantojot tikai vienu tutorial.Cik tas vajadzigs spelem,tur nav nekaa paaraak sarezhgjiita.Vieniigi motori katrai mashiinai ir savaadaaki un to parametrus naaksies mekleet internetaa vai izdomaat pasham.
Te bus subaru (nezinu modeli.Iespejams,ka modelis noradits virsrakstaa) torque tabula (google):
_________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Jun 20, 2006 8:40 pm Post subject: |
|
Vecais_Dumais_Laacis wrote: | ritenjiem atkariibaa no radiusa torque tiek paarveersts virzes kustiibaa po moimu peec speeku vienaadoshanas likuma - tb speeks kas tiek pielikts uz ritenja ass/radiusu = speeks kas tiek izmantots lai virziitu kasti uz priekshu. |
Manuprāt tas F = torque/r, kur r - riteņa rādiuss, F - tas ir tas rezultējošais spēks, kas vilks mašīnu uz priekšu.
Quote: | pretii darbojaas rites berze, gaisa pretestiiba (atkariiga no mashiinas formas un ?nelineaari? pieaug atkariibaa no aatruma) |
Cik atceros no skolas, tad visbiežāk gaisa pretestības spēku modelēja kā F=-k*V^2, kur k kautkāda konstante. |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 8:55 pm Post subject: |
|
tik daudz cik juus pateicaat es jau zinaaju, teoreetiski tas izskataas dikti vienakarshi, bet kad jaapiedabon straadaat, tad ir cita lieta. Gribeetos redzeet cik taalu jums tas ir sanaacis. elvman - tas gadienaa nebija monstrous tutoriaalis? to esmu paaris reizhu paarlasiijis, esmu veel racies pa google veestkopaam pie mashiinu simulaacijaam, bet tur praktiski visur ir references uz mistiskajiem dokumentiem(& graamataam), kas vienkaarshiem mirstiigajiem nav pieeejami. True Axis liidzi naakoshais car objekts ir kaut kas veel mistiskaaks(bremzes vienkaarshi griezh ratus preteejaa virzienaa!?! & to nevar nekaadi apiet). iisaak sakot out of box risinaajumiem vienmeer buus ierobezhojumi. |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 9:51 pm Post subject: |
|
Nee nee nee veciit.Tieshi google ir tas verkjis,kas piebaasts ar linkiem uz mashinu simulaaciju tutorialiem.Vel ir arii pilns ar sourceem.Nezinu kaadu tad fiziku tev vajag?Ja gribi speelei(kam shis forums arii domaats),tad resursu ir liidz kaklam un veel vairaak. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|