dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Gaismu skaits scēnā

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Aug 11, 2006 9:26 pm    Post subject:

Gaismas ir dažādu veidu un tiek realizētas dažādi. Tīri hardwarei uzkrautās dinamiskās gaismas, piemēram, OpenGLā var būt max 8. Bet rēķinot apgaismojumu dažādos veidos, un manipulējot ar tām pašām 8 var panākt, ka spēlē izskatās ka tiek lietots daudz vairāk gaismu.

Iesākumā palasi internetā tekstiņus par lightmap. Tas dos priekšstatu kā panākt statisku apgaismojumu. Vēlāk vari pasērčot citas tēmas par apgaismojumu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:28 am    Post subject:

Domā kautko šādu: http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination ? Tad tas saucās global illumination.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:45 am    Post subject:

Jā, protams. Aprēķinot gaismas ietekmi uz apkārtējiem objektiem tiek ņemts vērā arī atstarotā gaisma no citiem objektiem, ne tikai pa tiešo no gaismas izstarotā objekta.
Tai pat lapā paskaties uz linkiem Radiosity, photon mapping, ... u.c. Tie ir global illumination algoritmi (tb implementācijas). Pasērčojot uz šiem keywordiem netā var atrast vairāk informācijas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Olby
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 19 Apr 2004
Posts: 230

PostPosted: Wed Aug 16, 2006 2:02 pm    Post subject:

Es nezinu kā jums džeki bet kad kodējot savas gāmes es izmantoju lightmapus un tad vienkārši kad cilvēks pieiet pie gaismas avota es izmantoju savu dinamisko gaismas ķermeņu funkciju kura izvietu visus 8 (var arī mazāk) gaismas avotus cik vien iespējams tuvāk spēlētājam, tādejādi gan modeļi tiek apgaismoti līdzīgi kā tas ir uz lightmap, gan arī visas iespējamās dinamiskās lampas arī deg vajadzīgajās vietās un rezultāts mani arī apmierina. Viegli un efektīgi tā teikt!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Aug 16, 2006 3:06 pm    Post subject:

Ko tieši?
Diseiblot tekstūru? glDisable(GL_TEXTURE_2D);
Diseiblot gaismu? glDisable(GL_LIGHTn);
Back to top
View user's profile Send e-mail
Olby
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 19 Apr 2004
Posts: 230

PostPosted: Wed Aug 16, 2006 7:31 pm    Post subject:

Par to es arī kādreiz lauzu galvu bet nolēmu iet vieglāku ceļu un pagaidām par to nedomāt bet manējais modeļu formāts to implentēt ļautu diezgan ātri, tākā vēlāk varbūt pačakarēšos ar to![/b]
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Wed Aug 16, 2006 7:40 pm    Post subject:

pilniigi statiskaam gaismaam viena lightmape, bet taas kas tev buus iesleedzamas izsleedzamas, katrai sava lightmape, un peec tam vienkaarsi rendereejot blendee visas nepieciesamaas kopaa
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Wed Aug 16, 2006 8:08 pm    Post subject:

ar mental ray var genereet
_________________
No comprendo lo que dice.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group